Nekromanti Zapps Förmågor

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Följande är även det en PROTOTYP där jag inbjuder till kommentarer och feedback: skulle du finna Zapps Förmågor användbart?

Inte heller detta dokument är alltså färdigt; jag vill först mäta intresset.

PS. Jag fortsätter testa att dela filer från Yandex i min jakt på en gratistjänst som verkligen håller. Fungerar det smidigt? Eller inte alls?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Zapps Förmågor är till för dig som gillar Symbaroum, men gärna vill se dina spelare ha råd köpa ”något nytt” till sin karaktär efter varje spelning, och som tycker karaktärerna blir erfarna för snabbt om man i ursprungssystemet skulle ge dem 10 erfarenhetspoäng per spelning.

Förmågor kommer därför i fem nivåer, inte tre.

Lycka till med ditt äventyrande!
Zapp

Länk till PDF:

https://yadi.sk/i/V_dFescMiDkKS
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Tycker det här är en helt underbar idé Zapp! Det hade varit grymt om Järnringen hade kört detta koncept från start. Jag upplever att det tar för lång tid för RP att få nog med erfarenhet att skaffa nya och uppgraderade förmågor, men när de väl gör det blir hoppet så stort att man snabbt önskar att de inte köpt något nytt alls.

Om du orkar jobba på detta och uppdatera alla nuvarande och kommande förmågor så vore det grymt. Det enda problemet jag ser är att det kan bli bökigt att komma ihåg vad allt gör, eftersom man nästan dubblar antalet nivåer på förmågorna. Men detta är ju såklart något man kan vänja sig vid. Riktigt kul initiativ!
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Tycker det verkar användbart, skulle gärna se det fulla dokumentet!
 
Top