Nekromanti WWII rpg

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Nu har Projekt WWII startat. Jag och tre andra polare, (inkl. Apocalyptic) har börjat skriva på ett rollspel som utspelar sig under, som ni nu fattat, Andra Världskriget. Vi beräknas bli klara med Beta-versionen om ett par veckor.


Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Front

Kan i sammanhanget nämna att rollspelet "Front" kommer att komma ut någon gång nästa år, eller året därpå (beroende på hur vi prioriterar). Det utspelar sig också under andra världskriget, men under 70-talet. Man spelar tyska soldater i valfri by längs ryska gränsen. Mer info kommer, men inte på länge.

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Front

I min enfaldiga lilla värld var WWII mellan 1939 och 1945. Men det är ju bara min värld.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Front

Okej...

Hemskt spel om man tänker efter...
Världshistoriens mörkaste tid utan slut...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
70-tal???

Så det är alltså pihittad värld. Vårat projekt bygger 100% på historiska fakta. Information som t.ex Judendom, NSDAP, Hitler-Jugend, SA, SS, Gestapo, Wehrmacht kommer att finnas med. Dessutom finns självklart också information om de allierade. Mer att nämna är livet under 40-talet, en komplett timeline, Vapen, Fordon, Krigsstrategi och mycket annat. Dessutom är det utformat så man kan spela annat än Tyska soldater. Allt från soppgryteutdelare till Spion. Jag har talat.


Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Re: Front

Första tog aldrig slut? Men hur komer det sig då att man spelar i Andra?

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 
Top