WRNUs tvserieklubb: juli 2022

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,305
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Ja, mycket. Har du sett Billy the kid? Tv-serie på Viaplay. Har just sett första avsnittet. Mycket bra. Helt i klass med 1883.
Har sett Billy the kid, gillade den men för mig är den ljusår mindre bra än de riktigt bra westernserierna/filmerna. 1883, Deadwood, Hatifelds and McCoys och Hell on Wheels tillsammans med True grit, The Hateful Eight och till example Django. Billy he Kid på Viaplay är som sagt underhållande men kvaliteten når absolut inte upp till de andra som jag nämner, men detta är min blygsamma åsikt.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,305
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
intressant att ni gillar 1883.
Personligen älskar jag Yellowstone och har sett alla säsonger. Men blev så GRUVLIGT besviken på 1883. Avskyr den verkligen. Den där jävla bruden med sin släpiga, fåniga berättarröst. Som ska rida runt och se lite sexig ut och gång på gång bli kär och galen mitt under en döds-march över prärien. Fy fan. Blir på dåligt humör bara jag tänker på den.

I övrigt såg jag klart Clark igår. Mycket välgjord, annorlunda och rolig. 8/10

Såg även klart säsong 3 av The Boys. Gåshud hur bra den här serien är och att denna säsong kanske var den bästa. Njöt verkligen. 10/10.
The Boys är awesome, men 1883 försöker att skapa intressanta kvinnoroller där det tidigare inte gjorts i samma utsträckning. Jag tycker Isabel May verkligen gör rollen som Elsa Dutton på ett sätt som inte lämnar något mer att önska. Hennes berättarröst är väl Tennessee-accent och jag tycker hon gör det grymt bra och ännu bättre med tanke på hela seriens händelseförlopp. Så på den punkten får jag bara ställa mig oförstående inför din åsikt, men smaken är som baken etc…
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Har sett Billy the kid, gillade den men för mig är den ljusår mindre bra än de riktigt bra westernserierna/filmerna. 1883, Deadwood, Hatifelds and McCoys och Hell on Wheels tillsammans med True grit, The Hateful Eight och till example Django. Billy he Kid på Viaplay är som sagt underhållande men kvaliteten når absolut inte upp till de andra som jag nämner, men detta är min blygsamma åsikt.
Jag gillar också serierna du nämner. De hanterar alla, på lite olika sätt, att västern är en gammal genre. Ska det bli bra behövs ofta något nytt och oväntat. Därför gillar jag även filmen ”The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford”. Har du sett den? Det är ett drama i västernmiljö, snarare än klassisk västern. Väldigt fint foto. Det finns också en ny film om Billy the Kid som heter ”Old Henry”. Den har jag inte sett ännu, men den verkar lovande.

 
Last edited:

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,305
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag gillar också serierna du nämner. De hanterar alla, på lite olika sätt, att västern är en gammal genre. Ska det bli bra behövs ofta något nytt och oväntat. Därför gillar jag även filmen ”The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford”. Har du sett den? Det är ett drama i västernmiljö, snarare än klassisk västern. Det finns också en ny film om Billy the Kid som heter ”Old Henry”. Den har jag inte sett ännu, men den verkar lovande.

Har funderat på att köpa Old Henry via ITunes men filmen är relativt kort och därför har jag hittills inte ”pulled the trigger”(no pun intended) gällande just den filmen.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Har funderat på att köpa Old Henry via ITunes men filmen är relativt kort och därför har jag hittills inte ”pulled the trigger”(no pun intended) gällande just den filmen.
Okej, det ska jag kolla upp. Trodde annars att Apple hade filmen.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Det har de, det är det som är ITunes :) Samma sak som Apple!
Jösses. Här blandar jag ihop grejer. Jag tänkte möjligen på Apple TV, som jag inte minns om vi har just nu. Annars har de också en bra västernrulle, News of the World med Tom Hanks. Han verkar vara knuten till tjänsten på något vis.
 
Last edited:

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Har sett 1883 som är en prequel till Yellowstone. 1883 var grymt bra men inget som jag klarade av att se utan att gråta som ett barn. Se inte 1883 om du ogillar att gråta och överväldigas av känslor. Se den om du vill se en mångfacetterad historia om en grupp människor och deras öden på leden mot Oregon under året 1883 där det verkligen inte har sparats på att visa allt hemskt och vackert som människan är kapabel till.

Jag älskade serien och kommer se den igen när jag är på rätt humör, ser jag den för snart är risken på riktigt stor att jag går in i en depression.
Liten tråd-nekro men tyckte 1883 var riktigt jäkla bra, så ville passa på att tacka för tipset. Lämnar även en heads-up att uppföljaren -- 1923 -- har premiär veckan före jul, och det finns en teaser preview ute nu.

 
Top