Wrnu på Bluesky

Har hållit mig borta från antisociala medier i närmare tio år men nu slog fomo till så jag skapade mig ett konto på bsky. Så blir ni följda av en enstoering så är det kanske av undertecknad.

https://bsky.app/profile/enstoeringen.bsky.social

Har nu haft Bluesky i knappt ett och ett halvt dygn och som @adrian_of_arcane_lore skriver så är det ingen skrattfest direkt. Men, genom att följa t.ex. @pappa så har jag ändå ramlat över några spännande rollspelsprojekt. Behåller det nog ett tag men lär int’ bli något fan direkt.

Har nu haft Bluesky i knappt ett och ett halvt dygn och som @adrian_of_arcane_lore skriver så är det ingen skrattfest direkt. Men, genom att följa t.ex. @pappa så har jag ändå ramlat över några spännande rollspelsprojekt. Behåller det nog ett tag men lär int’ bli något fan direkt.
Och där raderade jag Bluesky. Det var tyvärr mördande tråk som fick mig att ta kontot av daga.

Men jag vet inte vad jag hade förväntat mig av plattformen egentligen. På den tiden då jag hade Twitter - före X och Musks ägande - så tog jag dö’ på mitt konto där pga det ofta toxiska samtalsklimatet. Nu suddade jag ut mitt konto pga galloperande tråkma. Det blev väl någon sort kognitiv dissonans i att Bluesky ser ut som ol’timey Twitter men är mycket mer åsiktshomogent. Det var nästan (inte ett dugg egentligen) så att jag saknade lite toxiskt innehåll att bli upprörd över.

Men nu var det testat iallafall.

Skaffade det för ett tag sedan när jag tillslut efter startsträcka av år innan jag utforskade hela fediversumet. Har inte riktigt kommit igång med det, men kopplar gärna.
@slaughwhisperer.bsky.social

Jag har skaffat en wordpress-plugin som gör jag att jag inte ens behöver besöka Bluesky för att posta uppdateringar i dess feed.

Liksom Lemur har mitt intresse väckts lite för Mastodon och Fediverse, av att lyssna på Cory Doctorow och liknande grejer. Men egentligen vet jag inte om jag behöver fler fora i mitt liv.

Back