Nekromanti Workshop för äventyrsmakare

Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det är många nu som sitter hemma och filar på äventyr, men en del har problem med att bli färdiga (eller komma igång). Skulle det vara intressant med en workshophelg där samlade spelledare och äventyrsskrivare?
Vi kunde gå igenom olika metoder och inspirationskällor varvat med skrivarstunder. Kanske en fredag kväll till söndag förmiddag.
Någon gång i februari-mars kanske?
Vad tror ni?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
MR_Fallen_Publishing said:
Det är många nu som sitter hemma och filar på äventyr, men en del har problem med att bli färdiga (eller komma igång). Skulle det vara intressant med en workshophelg där samlade spelledare och äventyrsskrivare?
Vi kunde gå igenom olika metoder och inspirationskällor varvat med skrivarstunder. Kanske en fredag kväll till söndag förmiddag.
Någon gång i februari-mars kanske?
Vad tror ni?
Najs :gremcool:
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Kul idé!
Var tänkte ni vara? Tänkte man skulle komma förbi och prata lite, jag har ju några äventyr till olika spel på mitt samvete...

Btw, kört ca 40% av Cricket & Crocodiles i går kväll? Skall köra klart det idag, Har en liten lista på saker som jag skall fixa innan släpp.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det hade var mycket nice om du kom förbi. Har ingen aning om var skulle köra, det anpassar man nog efter var intresset finns. Här i Göteborg har jag ju kunnat lösa det eftersom jag har lokaler och sånt. Men vi får börja och se hur stort intresset är.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Lysande idé! Jag är gärna med och bidrar på alla sätt jag kan...

-Gunnar (som gillar att skriva i grupp)
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Det skulle vara MYCKET trevligt.

Dock gärna i Stockholm :gremlaugh:
 

Spitfire

Swordsman
Joined
16 Jul 2003
Messages
420
Location
Staden med tre hjärtan
...medan Gbg skulle passa mig bättre.

Det får väl anpassas efter hur många som intresserade från mellansverige kontra syd/västkust.


eller också får ni hålla 2 workshops :gremgrin:
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Stockholm vore ju smidigast, men att ta en titt på Götet är ju inte helt fel. Dock är det dyrt med boende, får väl hitta på nån kund som behöver kundbesök....
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Kör vi i Götet har vi en många möjlig platser, t ex i vår Hemvärnsgård där det finns plats för de som vill slagga gratis. Undra SVEROK kan rycka in och sponsra en sån här aktivitet?
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Det låter coolt, definitivt görbart.

Jag tänker suga i mig allas idéer!
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
SVEROK var ju en bra idé ;-)
Det är väl en väldigt tydligt fokuserad aktivitet, äventyrsmakande.

Nån som har bra kontakter in i SVEROK?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Totte said:
SVEROK var ju en bra idé ;-)
Det är väl en väldigt tydligt fokuserad aktivitet, äventyrsmakande.

Nån som har bra kontakter in i SVEROK?
Jag tror faktiskt att man behöver vara en förening hos SVEROK innan man kan söka bidrag ifrån dem. Men jag kan ju ha fel.
 
Top