Nekromanti Wolframfastet uppdatering 6 september

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,913
Location
Port Kad, The Rim
Jag sitter och knackar detta med ett osvenskt tangentbord, sa stavningen blir darefter.

Wolframfastet har legat i trada under sommaren pa grund av bekymmer pa det personliga planet, men nu har jag borjat ta tag i spelet.

TwinEngine, dvs Nisse och Kove som illustrerade Abyssos och Gondicas Bestiarium, ska ta itu med teckningar. De har redan valt stil och stuk.

Jag ska under de narmaste manaderna skriva text till "luckor" i boken. Tva tunga kapitel skrivs av andra: det om vildmarket omkring citadellet och det om citadellets nedre del (inkl dess vattenreservoar Innanhavet).

Pa regelfronten aterstar avsnittet om verbalstrid (strid med elaka ord istallet for vapen), samt diverse smasaker.

Jag ska ocksa skriva introaventyret om Aurelio Maboudzes arv.

Idag upplevde jag mitt forsta jordskalv: litet men ruggigt for den ovane svensken. De infodde tog det med knusende ro.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,913
Location
Port Kad, The Rim
Målet är att få ut rollspelet via Lulu.com under 2009. Med tanke på hur mycket som redan är klart verkar det rimligt. Och jag har väldigt lite annat att göra på fritiden här i Kabul.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,913
Location
Port Kad, The Rim
Nej, så blir det inte. Nisse och Kove kör svartvitt i lite mer serietidningsmässig stil
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Nej, så blir det inte. Nisse och Kove kör svartvitt i lite mer serietidningsmässig stil
Vilket är jäkligt läckert om du frågar mig personligen. De bilderna som de syftades på innan vore väl lite väl svårtuggade. Väldigt, väldigt mycket jobb om inte annat.
Enklare illustrationer är bättre inuti böckerna, de skall ju bara vara ett stämnings-"bihang". Framsidan är dock en annan sak. Hur ser det ut med den förresten?
...Blir omslaget något maffigt färgjobb, eller kommer det också bli t.ex. en klassisk svartvit Nisse-bild?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,913
Location
Port Kad, The Rim
Framsidan är dock en annan sak. Hur ser det ut med den förresten? ...Blir omslaget något maffigt färgjobb, eller kommer det också bli t.ex. en klassisk svartvit Nisse-bild?
Jag har inte bestämt mig ännu. Kostnadsfråga. Jag är väldigt förtjust i den där bilden av en man som böjer sig över en damm, med en gyllene vägg i bakgrunden. Men som sagt, vi får se.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Jag måste säga att en rent typografisk framsida definitivt är att föredra framför en svartvit illustration.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,913
Location
Port Kad, The Rim
Omslaget ska vara i fyrfärg, så mycket är spikat. Det blir inte en svartvit bild där.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,453
Location
Maastricht
Mekanurg said:
Jag har inte bestämt mig ännu. Kostnadsfråga. Jag är väldigt förtjust i den där bilden av en man som böjer sig över en damm, med en gyllene vägg i bakgrunden. Men som sagt, vi får se.
Nyfiken fråga. vartifrån är bilderna du lagt upp som stämningsbilder till Wolframfästet tagna ifrån?

Och bilden du refererar till skulle vara ett riktigt snyggt omslag.
 
Top