PROMOTION Windheim - Nordic Skalds gör kampanjvärld och kampanj till DoD

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Hello!

Jag tänker att ingen har missat att Andreas Lundström som driver Sweden Rolls har gått ihop med några kompisar och skapat Nordic Skalds för att göra grejer till nya DoD. Men om det gått någon förbi så puffar jag för den här.

Kickstartern finns här:


Varför "promotion" och inte "nyhet" undrar ni kanske? Tja, jag är med på ett litet hörn som gäst och skriver extra monster som töjmål. Fem av dessa är redan upplåsta, nästa töjmål låser upp fem nya monster.

Och just ja, det innebär att kampanjen redan är finansierad.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Är det en kvinnlig Elric jag ser i trailern?
Andreas kallar henne Elrica.

Vi har inte bestämt monstren ännu, vi väntar på illustrationer. Tanken är att vi inte ska göra "samma som gjorts förr" utan nya monster eller varianter som skiljer sig rätt mycket från tidigare varianter.

Den vi har kommit längst med att diskutera är en trädvarelse, men absolut inte en "ent" utan något mer illvilligt och fruktansvärt.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,911
Location
Marjura
Kommer ”känslan” i kampanjen/världen vara nära DoD23 i stil, dvs lite whimsical retrofantasy som kanske inte tar sig på stort allvar, utan funkar till nästan allt, eller blir det mer specifikt o grimdark?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Kommer ”känslan” i kampanjen/världen vara nära DoD23 i stil, dvs lite whimsical retrofantasy som kanske inte tar sig på stort allvar, utan funkar till nästan allt, eller blir det mer specifikt o grimdark?
Utifrån det jag hört och läst skulle jag säga att det blir mer culture gaming än vimsretro. Men jag måste hänvisa till det som står i Kickstartern, men också tipsa om senaste avsnittet av DoD-podden som @Robert Jonsson gör. Han intervjuade Andreas där och då framkom en hel del om stämning och sånt.

Sen gjorde The Dark Orb en intervju på YouTube med Andreas också.

 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Kickstartern är sedan länge i hamn men jag känner att jag måste puffa lite till för en spektakulär lista av författare som ska bidra med äventyrsfrön om de når upp till 300 000 SEK. Sjuka namn på den listan (och då menar jag inte mig själv):
  • Heidi Gygax Garland & Erik Garland
  • Robert J Schwalb
  • Ellinor DiLorenzo
  • Anders Blixt
  • Erik Granström
  • Kiku Pukk Härenstam
  • Robert Jonsson
  • Gunilla Jonsson och Michael Petersén
  • Guillermo Cavieses
  • Emelie Drottz
  • Agnes Rudbo
  • Magnus Seter
  • Krister Sundelin
  • Anna Erlandsson
  • Per Holmström
  • Anna Gable Frimodig
  • Yvonne Distelkämper
  • Ric Wagner
  • Daniel Lehto
  • Maria Ruthgård
  • Matt Kay
  • Pelle Nilsson
  • Liisa Lee
  • Dave Semark

Och kanske fler tillkommer ... alltså, hur Andreas lyckats kroka alla de där är för mig ett mysterium jag ska tvinga honom att avslöja nästa gång vi ses!
 
Top