Eon Where in the world to start with players who know nothing?

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Cheers folks.

So I am kicking around doing some Eon with my American group but the big question I run into is:

Where in the world to set the game? Eon is a big "culture game" so there's a ton of setting and information, but they won't be able to read any of it of course, so they will have to discover everything during game play. Now, some of them definitely prefer to learn that way, but it raises the question:

What is the best place or set-up to start them off to do that? Ideally they would be characters who have grown up without a lot of exposure to the big world and are now exploring it for the first time.

Ideas? Locations? Suggestions?

Cheers!
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Asharien (Ashar in English maybe?) on the Asharina peninsula. Backwater wild west-esque envirionment with prairie and rock dessert. Lots of bandits, fortune seekers and squabbling lords and merchants. Oh, and lots of jordbestar (Ground beasts??)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Vill du att de ska lära sig kulturen eller är det fokus på äventyrande? Om de ska komma in i kulturspelet utan att du måste föreläsa om olika företeelser och seder varannan minut kanske de kan spela resenärer som nyss anlänt till den delen av världen? Handelsresande, medföljande personal kopplad till politisk dignitär, flyende från fångläger, etc?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
För en massa år sedan preppade jag en Eon-kampanj som skulle börja som grisodling i ett litet baroni i Soldarn, med planen att rollpersonerna, nivå för nivå, skulle bli involverade i mer globala relationer och konflikter. Först inom baroniet, sedan mellan baroniet och ett annat baroni, sedan intriger som gäller hela Soldarn, sedan relationer mellan Soldarn och andra riken, hela vägen fram till det som är spelets metaplot.

Mitt förslag är alltså att börja i Soldarn. Mitt intryck av det landet är att dess befolkning har ganska dålig koll på omvärlden, men det var längesedan nu så jag kan ha fel.
 
Last edited:
Top