Nekromanti Western på engelska?

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Finns det?
Om inte, varför inte? Borde det inte finnas en stor publik utanför Sverige för western-tematiska rollspel av hög kvalitet?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Inget har väl inte slagit speciellt bra internationellt. Fast Western är ett av de bästa i genren, och nog det som är mest "riktig western", så jag skulle översätta och testa.
Mundo said:
Var det menat som ett dubbelt negativ?
Arfert said:
Öh, va? Jag menade att genren är liten, men å andra sidan finns det få spel som utspelar sig i det historiska USA på 1800-talet, utan nån onödig twist. Så det kan funka.
Mundo said:
"Inget har väl inte slagit speciellt bra internationellt."
Dubbelt negativ. Det betyder att allting har slagit bra internationellt.

I am so confused!
Arfert said:
Aha, låt mig omformulera: "Mig veterligen har inget engelskt westernspel sålt speciellt bra."
Det kan eventuellt bero på att det inte funnits något bra och hyfsat historiskt westernspel (utom kanske Aces & Eights, fast det är i en parallellvärld). Det är mest spel som Deadlands eller Dogs itW, Eller så är western en daterad genre. Fast man tycker ju det skulle finnas intresse,
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Tror att det skulle sälja stort jag. Det finns ju i stort sett bara en massa Weird West eller alternativhistoriska westernrollspel, och de som inte är det är gamla som gatan och har långt ifrån lika hög kvalitet och materialmängd som svenska Western har. Om jänkarna bara visste var de går miste om (inklusive resten av världen förstås)!
Mundo said:
Svårt att veta när materialet inte finns på engelska!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
I ärlighetens namn är vi väldigt, väldigt sugna på att testa - inte minst eftersom vi tycker att Western kickar butt med de västernspel som släppts på engelska och vi just nu har hjälp av en bra översättare (som dessutom är från den amerikanska västern!). Men. Det är ett omfattande projekt, som kommer att sluka mycket tid och en del pengar (för en bra översättning, tryck och distribution). Vi koncentrerar därför våra krafter just nu på att få ut Western IV på svenska, med alla de tillbehör vi tycker spelet förtjänar. Men vem vet hur det ser ut om ett år, om intresset bland svenska gamers visar att vi tänkt rätt kring hur spelet fungerar.

Anders & Tove
Mundo said:
Jag kan förstå tankesättet absolut.
Hoppas det blir en succe!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det var jätterolig läsning - jäkligt ambitiös walk through, och kul att få både dina och andras kommentarer. Tack för allt jobb du har lagt ner - vi uppskattar det.

Ha det gott,

Tove & Anders
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Nu fungerar bilderna och därmed rpg.net tråden (se post #5) igen (dvs Photobucket där jag hostat dem) :)
 
Top