Nekromanti Weird Quest

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Nu är det äntligen på gång ett gäng nya nummer av Weird Quest igen. Efter en lång serie missöden (exempelvis ett trasigt moderkort, en trött gammal scanner som började scanna röda och gröna streck/ränder på svartvita illustrationer), så är enmansredaktionen igång igen. Tre nummer sys samman simultant och kommer att publiceras med ett i månaden från november till januari. Som vanligt rör sig det mesta av materialet om Star Wars, men det kommer även material till Heroclix, Serenity, Drakar och Demoner samt mitt eget superhjälterollspel eVolution, för att nämna några. eVolution kommer jag att publicera som följetong i Weird Quest med start i nummer 15. Betaversionen av detta spel finns uppe för nedladdning genom forumet på www.stank.nu, men sedan denna första version av spelet publicerades har det hunnit hända en hel del.

På tecknarsidan har det hänt mycket, jag har bland annat fått tag på en av illustratör som medverkat med material i Star Wars Kids, och även om jag "bara" fått tillgång till hennes gamla material så är det en (liten) guldgruva. Dessutom har jag hittat ytterligare två illustratörer - samtliga har gett mig tillgång till deras gamla material (som inte går av för hackor), men en av illustratörerna lovade mig också nya bilder så småningom. De bilder jag nu kommit över kommer dock att räcka bra många nummer framöver.

/Daniel
 
Top