Nekromanti Weespegt.

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Åt Fenix-crew. Saknas bara att första numret dimper ner i brevlådan - det ser onekligen bra ut.

Nåja, till frågan: Hur ofta kommer den att komma ut? Med andra ord, sexnummersprenumerationen jag köpte på Calcon, hur länge räcker den?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Sex nummer ska räcka ett år, tror jag

Vi siktar i alla fall på det. Det första numret har gått i tryck och jag tror faktiskt att den är i Postens händer nu. Vad som sker efter det, är ju inte helt säkert, eftersom Posten först för en månad sedan kom på att de sysslar med post... igen! :gremlaugh:

Skämt åsido, jag har förhoppningar om att första numret kommer i veckan.

Vi har redan börjat oroa oss för det andra numret... :gremgrin:

M.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
En följdfråga...

För de olyckliga som inte skaffade prenumeration i tid för första numret. Kommer de kunna köpa första numret och beställa en prenumeration på www.rollspel.nu's kalas?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Sex nummer ska räcka ett år, tror jag

Det första numret har gått i tryck och jag tror faktiskt att den är i Postens händer nu.

Ja, Anders nämnde det när vi hördes på telefonen idag(ringa och störa mitt i Företagsekonomin - tack!).

Skämt åsido, jag har förhoppningar om att första numret kommer i veckan.

Gött. Finns inte så mycket vecka kvar, och så har man forumsträffet att se fram emot också. :gremsmile:

Vi har redan börjat oroa oss för det andra numret...

...vilket vi skulle försöka hinna få ut till våra föreningar inom Sverok Ost, så länge vi hinner komma till beslut innan ni skickar ut den.

Det roliga var att det var visst bara SKuD och Gävle-Dala som inte skaffat Fenix till sina föreningar i någon form. Verkar som om distriktstyrelserna är överrens om vad vi tycker om nya Sverox och att Sveriges spelare behöver en speltidning. Skulle vilja se FS' min när de inser att vi delar ut bidrag för att föreningarna ska få en ordentlig tidning. :gremsmile:

Foggmock - förhoppningsfull
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Det tror jag

Jag har för mig att Anders och Tove ska vara där, och det är de som har hand om prenumerationerna. Huruvida vi med gott samvete kan använde kalaset till att kräma våran produkt, får Gardener och de andra ta ställning till. I annat fall kan ju du och jag gå runt hörnet och... ja, ta en promenad... och så "råkar" du ha ett nytt nummer av Fenix med dig tillbaka! Eller nått sånt.

Om utifall att tidningen kommit tills dess, alltså. Inga garantier utfärdas!

M.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Ta med bra skor.

...du får säkert gå runt hörnet många gånger. :gremwink:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Det tror jag

För oss som inte skaffat prenumeration och som inte ska på forumträffen, kommer Fenix att finnas tillgänglig hos reguljära tidningshökare?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Ja och nej

I Pressbyrån, nej tyvärr. Vi får se om det blir så i framtiden, men det finns inte stora förhoppningar om det. Däremot kommer den att finnas i spelbutiker, som tex SF-bokhandeln!

M.
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
6 nummer räcker ett år. Nu när vi kommit igång och besegrat den byråkratiska draken kommer vi att komma ut i början på varje udda månad. Nummer 2 kommer alltså redan 3 mars:)

/tove & anders, som har fått en ickeklamrad färdigtryckt tidning i händerna i dag - *ler lyckligt*
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Re: Sex nummer ska räcka ett år, tror jag

Roligt att ni ser fram emot det:) Hittills har mottagandet av vår nya speltidning Fenix varit helt enormt, och det är jätteroligt att så många av Sveroks distriktsaktiva visat stöd, uppskattning och att de tror att vi har något att tillföra Sveroks föreningar:)

/anders & tove
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Re: En följdfråga...

Jepp, tack vare Gardener och rollspel.nu-redaktionen kommer de som vill att kunna prenumerera direkt på lördag, och då få första numret i handen. Skall bli kul att se och höra vad ni tycker när ni väl får se den IRL också:)

/tove & anders

som måste lägga till *peppar, peppar* för att leveransen verkligen kommer fram till oss innan dess, men det borde inte vara ett problem.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
En följdföljdfråga...

Och för oss som är ännu klantigare och varken kom ihåg att beställa en prenumeration eller har tid att åka på kalaset: kommer tidningen att finnas i någon butik i en genomsnittlig svensk stad som Linköping (Tradition fanns inte med på listan över återförsäljare och de är de enda i stan som ens låtsas sälja rollspel)?

/tobias
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj, trevligt att ett nytt forum poppar upp bara sådär... :gremlaugh:
Kanske ska ta & slänga in en prenumation på den här tidningen.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Langaren Magnus!

I annat fall kan ju du och jag gå runt hörnet och... ja, ta en promenad... och så "råkar" du ha ett nytt nummer av Fenix med dig tillbaka! Eller nått sånt.
Brukar det inte vara "first time is free" som gäller i sådana här situationer? :gremgrin:

Erik
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: En följdföljdfråga...

"Och för oss som är ännu klantigare och varken kom ihåg att beställa en prenumeration eller har tid att åka på kalaset: kommer tidningen att finnas i någon butik i en genomsnittlig svensk stad som Linköping (Tradition fanns inte med på listan över återförsäljare och de är de enda i stan som ens låtsas sälja rollspel)?"

Om du ber en viss skåning lite snällt så kanske han kan tänka sig att låna ut sina nummer... :gremwink:
 
Top