Nekromanti Webserier?

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Jag har på senare tid börjat intressera mig allt mer för seriemediet, men som den snåle jäkel jag är vill jag inte lägga ut för mycket pengar på det. Därför undrar jag: finns det någon där ute som kan rekommendera några bra webserier? Gärna med en liten kort kommentar om vad de handlar om och varför de är bra.

Ridijeck
snål serieläsare
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
En som jag fastnat för är "Player Vs. Player" som kan finnas på http://www.pvponline.com/ Den utspelar sig på redaktionen på en dataspelstidning och en ny strip släpps (vanligtvis) varje dag. Den är i svart-vitt utom helhstriparna som är i färg. Anledningen till att jag gillar den är (förutom det ganska självklara att den är rolig) är att den har ett väldigt bra persongalleri som är ganska kliché-artad men som samtidigt driver ganska hårt med serier och seriekonventioner. Dessutom brukar redaktionen då och då sätta sig ner och spela bordsrollspel, vilket jag tycker utgör seriens klara höjdpunkter.

/Anders
 

Victor Lopez

Veteran
Joined
20 Mar 2001
Messages
6
Om du inte vill lägga ut pengar på serier så kan du ju gå till biblioteket och låna dem. Jag vet inte hur det är i resten av Sveriges bibliotek, men i Göteborgs stadsbibliotek har dom ganska mycket serier. De har exempelvis hela Sandman-serien (vilken jag rekommenderar varmt) och en hel del annat också. De har inte så mycket fantasy serier förutom Bone, Cerebus m.m.

[color:448800]-Taurandir</font color=448800>
 
Top