Nekromanti WebRPG?

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Nope, men funderat...
Har idag åtminstone laddat hem programvaran.
<p><hr></blockquote><p>Det har jag också gjort. Få se om jag får tummen ur... Verkar intressant i alla fall.

/Honken
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Det har jag också gjort. Få se om jag får tummen ur... Verkar intressant i alla fall."

Jepp....man har funktion med att slå alla möjliga tärningar har jag testat till.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Den där är väldigt krånglig att få att fungera har jag hört.

Inget vidare användarvänlig tyvärr =(
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Den där är väldigt krånglig att få att fungera har jag hört.

Inget vidare användarvänlig tyvärr =(<p><hr></blockquote><p>Jo, jag har nu provat att få igång det, jag vart tvungen att gå till www.sun.com för att ta hem senaste versionen av Java 2 Development Environment...
Sedan när jag startar det så tar det ett tag att ladda. Däremot då jag fått igång det så såg det rätt trevligt ut.

Det varkar fungera som ett typiskt chatt program typ irc... Det finns en knapp för varje tärnings typ, och man kan även skriva in en kombination, typ "2d6+3" och få det slaget. Man dessutom även låta "GM" se resultatet av något slag.

Jag hann inte kolla och prova så mycket, men det lär aldrig ersätta "bords-spelandet" men kan vara en variant istället för e-post spel, och det blir intressantare när fler får bredband.

/Honken
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Sword & Sorcery chat

Pröva Sword & Sorcery chat.

Jag har prövat den och den är småtrevlig. Inget krångel med drivrutiner.. däremot måste man göra en D&D karaktär, vilket är lite jobbigt =(

Hur som helst, rekommenderas:

www.swordsorcery.com
 
Top