Nekromanti WE WANT KRIGSHERREN!

Myrcht

Veteran
Skulle bara vilja fråga en liten sak...

När i #%¤&(% kommer krigsherren ut? dom har skutit på d säkert över ett år...och sen när den väl är klar så tycker dom itne att den "riktigt håller måttet". Vafan dom ska väl inte köpa den..bara vi som spelar spelet e nöjda så..o d lär vi ju vara med tanka på all tid som dom har lagt ner på den.. :gremshocked:

De som håller med mig kan ju svara på mitt inlägg :gremcool:

Hjalle

Swashbuckler
Jo, ja, men... chill'

De som håller med mig kan ju svara på mitt inlägg :gremcool:
Och vi som inte håller med dig? :)

Nej, men ärligt talat så tycker jag att om de nu har lagt ned så mycket tid på den, så kan de lika gärna göra den så bra de bara kan. Och jag orkar vänta i ett par månader till.

-Hjalle, tålamod, tålamod.

k7e9

Hero
Ta't lugnt... ;)

Jag håller väl med lite light...
Alltså, jag skulle väldigt gärna ha den i min hand... Läsa igenom reglerna och se vad som nu finns hopknåpat i den...
För att inte nämna hur användbar den skulle kunna vara i en kampanj jag spelleder...

Dock, ser jag gärna att den är finslipad och perfekt när den kommer också... Eonsupplement har alltid andats kvalité med sitt innehåll... Tycker dom inte den håller måttet, så gör den nog inte det och jag har häldre en bok som håller måttet ettpar månader senare än en som inte gör det... Men, jag håller med... Det drar ut lite för mycket på tiden...

Jag skulle gärna se den ute i handeln sådär nästa månad... Men, jag tror det e allt för optimistiskt...
Någon med koll som kan ge en up-to-date på när den kan tänkas vara ute?
Det e nog boken jag längtar efter mest just nu...

Avslagen_Cola

Warrior
Håller med om att den MÅSTE komma inom en snar framtid... Dock ser jag hellre att den kommer till sommaren med ypperlig kvalité än bristfylld till nästa helg.
Det får ta sin tid, men enligt mig borde den boken få väldigt hög prioritet!

Praetori

Warrior
Jag e grymt orolig för att fältslagsreglerna bara är en ren kopia från "Krigarens Väg", å dom e så #¤%& dåliga att jag personligen inte tycker de passar in i EONs i övrigt underbart fina regelsystem. Så de får gärna jobba vidare så mycket de vill, bara resultatet blir bättre än föregångarens.
Personligen är jag mer sugen på bestialiska folk och demoner. De är släpp som definitvt behövs för att få samma detaljrikedom som ett annat svenskt rollspel (som jag inte tänker nämna här av rädsla för replissarier :gremwink: )

Myrcht

Veteran
Re: Jo, ja, men... chill'

Ajo ni kan ju skriva ni me ;P hehe

Men jo precis, jag kan också vänta ett par månader till..bara den blir "helt perfekt".

Det är bara att dom skuter upp datumet hela tiden som gör mig så irriterad :gremsmile:

Myrcht

Veteran

Bara det inte dröjer ca. ett halvår till för då börjar man ju undra ifall d jobbar lr ifall d bara dricker kaffe :gremwink:

Hjalle

Swashbuckler

Det är bara att dom skuter upp datumet hela tiden som gör mig så irriterad :gremsmile:
Fast det var ett tag sen. Hur går det egentligen, Neo-Neogames?

-Hjalle, rolig, inte tråkig.

ZaiToh

Warrior
Annat i vägen?

Tycker inte det är så svårt att förstå... De kom turligt nog på underspeltest att reglerna sög och sköt därför upp det... sen kan ju ett och annat ägarbyte ha med den senaste tidens fördröjningar att göra...

/ZaiToh - håller inte med (=är nöjd med de femtioelva böcker han redan har)

Legion

Warrior

Krigsherren är på väg. Sista vändan startar nu i veckan, och sedan slutlayout. Den bör finnas ute om lite drygt 2 månader. Exakt datum kommer snart.

Legion

Warrior
Thalamur

Tills dess så kan ni ju glädja er åt Thalamur, och nytrycket av Drakväktare som släpps 24e Februari :gremwink:

Boldtaar

Warrior
Re: Thalamur

Jag är mest förvånad över att det ska ta så långt tid att få ut ny rollformulär och en ny SL-skärm. Rollformulären har varit så slut i ett år och Eon3 har varit utan en ny SL-skärm alldeles för länga.

Ingen av dom är ju direkt någon tjock bok som tar långt tid att skriva och dom är ganska basic grejer som man ”behöver”.

Frixeray

Swordsman
Easy there...

Notera gärna att Neogames inte släppte en enda modul förra året, av olika anledningar. Märk väl att ett år heller inte är någonting i jämförelse med exempelvis Neotech Offensiv som vart sju år försenad (av olika skäl).

Sedan tycker jag att man kan ge Kim lite mer tid åp sig än några veckor innan han får ut sin första modul. Är ju en hel del som ska pillas med vid ett ägarbyte...

Sedan hade jag tänkt att säga något om Lunarstorm och stavning, men jag tror jag spar mig...

Nä, seriöst. Jag ska inte vara elak, men jag vill gärna påpeka att folket här oftare har en lägre toleransnivå än på andra, kanske mer populära communities ute på nätet när det gäller saker som stavning (dock kanske inte folk som har problem med stavningen, men det är ju inget man kan hjälpa alla gånger). Kalla det elitism eller vad fanken du vill, men tro mig, folk kommer att ta dig mer på allvar här om du bättrar på ditt språk. I långa loppet kommer du själv bara att tjäna på att faktiskt skriva "riktigt" och det verkar knappast som om du skulle ha några större problem annars... Bara i all välmening sådär...

Frixeray

Swordsman
Vart tog händigheten vägen?

Trodde rollspelare var ett någorlunda händigt och uppfinningsrikt släkte? Att göra en egen spelledarskärm är knappast svårt, behövs bara fyra A4 i hårdpapp, utvalda tabellsidor att kopiera, lite tejp och lim så är det klart!

Avslagen_Cola

Warrior
Re: Vart tog händigheten vägen?

Så sant så sant!
Fick just en idé när du nämnde det där, man skulle ju kunna göra en spelledarskärm för varje äventyr så att man får precis det man vill ha, då skulle man iofs kunna göra en med plastfickor så sparar man på miljön.

Myrcht

Veteran
Re: Easy there...

okej..vadå så jag stavar dåligt för att jag skriver förkortningar som "d", "o", "e" ? ska jag börja sriva "Det" "och" "är" istället? Är det det du menar?

btw så ere bara du som har klagat på det och "Zaitoh" tyckte inte d var speciellt svårt att förstå ;P

dream

Hero
Kvalitet/kvantitet

Medhåll gives!
Det är bra mycket bättre med väl genomarbetade moduler än skräp som kommer ut i parti och minut!

Neogames har ett par rätt kassa moduler bakom sig, låt oss hoppas på väldigt hög kvalitet i framtiden som kompensation :gremwink:

Myrcht

Veteran
Re: Easy there...

Okej..trodde IOCHFÖRSEJ att man skulle DISKUTERA eon på detta forum, inte klaga på varandras språk, förkortningar m.m.