Nekromanti Wasteland i N2...

G

Guest

Guest
Ifall jag inte missuppfattat det så finns det platser i N2s värld där det råder jakt på bensin och det finns starka likheter med wastelandmiljö, t ex sydamerika m.m.

//Robin P. Liljenberg - Oscar gillar wasteland ;-)

Mäster Spelledare ;-)
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Det är faktiskt förbjudet med bensin i N2. Men det finns ju ställen där folk struntar i det...

Robban-har prov...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, förbjudet lite här och där... Det finns en hel del länder där det är fullt tillåtet, och det finns också en hel del länder som inte bryr sig om lagstiftningen.

Men, för att reda ut detta noggrannt:
Det finns ett antal mer eller mindre Wasteland lika platser i N2. Dessa är, med kort beskrivning:
Arizona: Laglöst, sammansatt av sekter och 'stammar'. God tillgång på teknik, men mycket nedgånget.
Sydamerika söder om Sao Paulo: Ozonhärjat... mycket fattigt, sjukt och farligt.
Mocambique och Tanzania inkl vissa länder runt om. Ibland helt dött, men annars gäller som i Sydamerika.
Delar av Ryssland och Sibirien: Mycket rövarband, väldigt militariistiskt. Inte så väldigt nedgånget, utom de hårdast drabbade atombombsområdena.
Inre Australien: Det fåtalet som lever har väl befäasta farmar och god tillgång till teknik. Kämpar mot rövarband och dylikt.
Inre Asien: Det mesta är en bristvara, och folk kämpar om den, ofta med mycket primitiva medel.

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Har ganska nyligen börjat spela N2 (gillar spelet skarpt) men jag har aldrig sett något om vad man använder istället för bensin - även om jag vet att man inte använder det på de flesta ställen. Är det någon som sitter inne med svaret?

/Erik, som har fattat tycke för feta eldstrider efter FÖR mycket fantasy /images/icons/smile.gif

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, man använder främst el, väte (bränsleceller) eller olika hybrider, som etanol etc. Dezine är en bromvätska som är mycket användbar men dessvärre förbjuden, och likaså bensin, fast den är mindre effektiv.



/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Oj oj oj, den informationen är ju underbar!

Alla vi Wastelands fans tjuter av förtjusning.

Iafl Joel kommer att tjuta som en flicka av förtjusning.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Sao Paulo: Ozonhärjat"

Det du menar är altså att det inte finns så mkt ozon ovanför och att det därför kommer ner en massa farlig strålning?

[color:red]/Sir Foilan</font color=red>

"A dark seed of evil is grown"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Dezine är en bromvätska som är mycket användbar men dessvärre förbjuden"

Dessvärre? Turligt nog skulle jag vilja säga. Iaf om man skall tro forskningen. Ska man det?

/Sir Foilan

"A dark seed of evil is grown"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Men ozon är inte trevligt det heller, förstås"
Tycker att ozon ä jäveltrevligt. Bara det håller sig massor av meter långt uppe i luften. Det är marknära ozon som är jävelotrevligt.

/Sir Foilan /images/icons/cool.gif

"A dark seed of evil is grown"
 

Vrimzikiel

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
21
Location
Göteborg
Marknära ozon är också farligt. Det förstör slemhinnor och liknande. Bildas vid förbränning av fossilabränslen. Och Sao Paulo låter inte som nått ställe med förbud för bensin, de har nog större problem än det, iallafall nu. Därför tyckte inte jag att ozonhärjat lät konstigt.

/Vrimzikiel
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Fast å andra sidan så hindrar all den CO2 dagens bilar släpper ut markozonen att bildas...

chrull
hemsida
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Hmm Wastelands de väcker minnen det.
Minns min gubbe.... en snubbe i 20 år åldern. Byxer gjorda av säck väv. Slitet t-shirt och tennisskor. En barnvagn där alla mina värdesaker förvaras, saker som, korkskruvar enstaka patroner, zippo tändare där bensinen sedan länge är slut.... kan de bli roligare

MVH Johan som inte kunde motstå flashbacks..

Gud
 
Top