Nekromanti Warhammer 40.000

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
För ett år sedan tog mitt Warhammer intresse fart det växte sig och jag köpte lite figurer här lite figurer där.Nu har jag en liten arme på vet inte hur många points men ändå jag lider av 2 små problem.
1.Jag vet inte någonstans man kan spela i Linköping.

2.Jag kan inte måla tillräckligt snyggt.Nån som kan någon site med målartips för de mer avancerade figurerna.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
2. Games Workshop har en schysst nybörjarguide, annars är mitt enda tips att du sätter dig och målar, sen målar du lite till, sen målar du ännu mer. Och så måla. Enda och bästa sättet att lära sig, egentligen.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
dr faust

dr faust sida är faktistk riktigt bra
det kivttar egentligen hur dina figurer ser ut så länge de är målade
det var en snubbe som doppade sin tank i falu röd färg bara för att kunna ha med den på en turnering
 

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
Det finns ju massor med tips att ge men de mest grundläggande är:
1) använd palett och utspädd färg.
2) använd så stor pensel som möjligt för jobbet. Det blir jämnare och sparar tid.
3) om färgen ska vara lättflytande, eller som skuggning så doppa penseln i diskmedel och för genom färgen. Då tar du bort all ytspänning...

Det var mina tips, hoppas de hjälper...
 

Draco

Veteran
Joined
25 Aug 2003
Messages
38
Location
Lycksele
ja har hållt på med att måla warhammer Fantasy battles i ca 2-3 år nu å nu har ja startat me 40K.
vad är de för ffigurer du vill ha hjälp med?
Är du nybörjare eller har du hållt på ett tag med warhammer?
 

Draco

Veteran
Joined
25 Aug 2003
Messages
38
Location
Lycksele
Re: Det är ju att måla figurerna som är halva nöjet!!!

att måla figurerna är ju som nästan hela nöjet...att man kan spela med dom tar jag bara som en bonus :gremcool:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Alla vill inte måla!

att måla figurerna är ju som nästan hela nöjet...
Det här är inte riktat mot dig, utan mot figurspelare i allmänhet. Det här är nämligen något man ser ganska ofta.

Acceptera att det finns folk som vill fokusera på spelet och inte på målandet. Alla spelare har inte konstnärliga ambitioner.

Jag skulle vara helt nöjd med att köpa en stor spraykanna silverfärg, blåsa alltihop silverfärgat och vara nöjd med att betrakta dem som spelpjäser. Jag skulle också vara helt nöjd med pappersfigurer som är gratis (eller nästan gratis). Det här var en av anledningarna till att jag gjorde ett program (http://paperfig.mine.nu) för att göra, administrera och dela med sig av gratis pappersfigurer. Alla har inte intresse av att måla figurer och alla uppskattar inte att lägga massor av pengar på en slagkraftig armé.

Jag vill inte frånta någon nöjet att måla, men ni som gillar det måste också acceptera att inte alla gör det. Om någon gjort valet att inte spendera tid och pengar på det så låt honom göra det. Tjata inte om hur fel han har som tycker att det är tråkigt, eller hur oseriös han är. Var inte så elitistiska.
 

Draco

Veteran
Joined
25 Aug 2003
Messages
38
Location
Lycksele
Re: Alla vill inte måla!

näe de förstår väl jag med. Ja skrev bara att jag tyckte att de var som halva nöjet att måla. Men Jag förstår att inte alla tycker för ja menar all amänniskor kan ju int tycka som jag
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Jag börja när jag gick i trean.

Sedan har det stannatt för att sedan brassa på för att efter ett halvår stanna.....
Space Marines är min arme....funderar på att börja köra Lord of the rings då det är jävligt kul.......


Leve Forcess of Darkness.

/Hugo,som också ville vara statist när dom spelade in The lord of the rings på nyazeeland...
Jag är tillräckligt lång för att vara vätte...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
LOTR

Det är dock ännu svårare att måla de små rackarna eftersom de är gjorda i en ännu mindre skala än vad warhammer FB och warhammer 40K är...
Vad jag vet är de dessutom mer detaljrika med så :gremsmirk:

Längdkrav för en vätte? Är de långa?
//Klon, har alltid sett vättar (eller sag snaka, hur det nu än stavas) som ganska korta...
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: LOTR

jag har spelat warhammer 40k.. och warhammer i 5 år.. plus lords of the rings i 1år.. Man ska man inte skryta men jag har vunnit en massa warhammer tävlingar i att måla!.. Hmm jag har mött folk i england och frankrike som säger att jag är en av skandinaviens bästa målare och convertare!..

så mitt tips är att måla din figurer svarta.. och dry brusha.. med färger som är ganska mörka.. och sedan ta en likadan färgen men ljusre.. den ska då också drybrushas.. sen gör du så med en heldel olika färger.. tex: ta först chaos black sen tunt med beastial brow,.. sen tunt med dark flesh.. sen tunt med snake biteleather! när jag säger tunt då menar jag drybusha! .. använd gärna en skabbig pensel.. inte en fin en gammal skrutten sitter perfect.. den ska gärna vara stretig för då blir din brushning bättre.. men sen ska du så klart ha en ny pensel när du ska använda ink!
 
Top