PROMOTION Viscera28 - Lasers & Feelings based miniature agnostic skirmish game

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Så jag har målat miniatyrer under sommaren, något jag är väldigt dålig på men det är kul och avslappnande. Men istället för att satsa på ett stort projekt har jag målat slumpvis valda miniatyrer från rea hyllan från mina lokala spelaffärer, den där lådan med Grey Knights jag köpte för nästan 10 år sedan men inte öppnade, lite ödlepersoner, lite dvärgar, några riddare från ett spel jag aldrig hört talas om som var fel i modellerna så deras ansikten saknades, sexiga demoner med klor och så klart för många skelett. Perfekt! Tänkte jag, dags att spela skirmish spel. Men även de väldigt lätta skirmish spelen har för mycket regler att hålla koll på när man vill dricka en öl medan man skjuter dvärgar i ryggen och för mycket världsbygge rörande vilka skummisar som slåss tillsammans.

Vi behövde något lättare och ärligt talat vagare där en grupp krigare kan består av en ond trollkarl backad av sina nekromantiserade skelett, en Dracula och hans demoniska brudar eller dvärgar hållandes ölmuggar. Och där de alla är balanserade och man inte behöver lära sig nya regler när man målar en ny grupp modeller.

Så jag skrev Viscera28! Varje krigare har en model, varje krigare har ett nummer, du har fem krigare och efter en massa speltestande är reglerna skriva så att alla nummer du kan sätta på dina krigare är lika bra men får dem att kännas olika. Du kan ha en grupp tuffa krigare, en grupp prickskyttar med astma eller något mittemellan de extremerna.

Det finns två olika världar att spela i, en sci-fi och en fantasy, men båda har samma köttiga och kaotiska känsla där nästan vilka fem personer som helst kan samlas för att under gemensam flagga försöka nå himlen genom våld!
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mitt nya målade Warband!

Bite! (of the Slagtvagr)

Sir Didrick Slagtvagr: (3) When the walls of reality fell and it was the moment to stand up as a true knight and be counted… Didrick fled, leaving his queen to be slaughtered and the kingdom he was sworn to for the sacking. On that same terrible night, alone in the darkness, Didrick sold his soul to whatever being would take it for the strength to survive. Something took the deal and turned Didrick into a blood drinking undead monster. He now rides across the land astride his trusty steed, Catullus, and leads a band of hideous freaks that he has dragged with him into vampiric damnation. While they mostly plunder, slaughter, cannibalize and torture their way across the land Didrick secretly long for one last chance to be a true and noble knight.

Morgan Slagtvagr: (5) Uncle to Didrick, the warbands second-in-command and a powerful wizard… Even if he has been reduced to a pile of vampire infected guts and viscera crudely scooped into a leftover helmet. He still has most of his face at least. His current condition is the result of coming between Didrick and a group of orphans that looked especially delicious, this got most of his body eaten. Now he is stuck in his vampire nephews warband, who else would accept him?

Kagge Bloodmug: (4) A funny little dwarf that entertained the Slagtvagr family and their guests with his hilarious alcoholism. Now his tastes have turned from an addiction to alcohol into an unholy thirst for blood. Kagge tends to scream like a berserker and charge straight into combat with whichever enemy looks the juiciest.

Jon ”Sword skeleton” Haggard: (2) Jon grew up with the fetishistic desire to be a skeleton warrior in the service of a dark master. His long suffering wife even put up with erotic roleplaying on that theme in the bedroom during their long and loveless marriage. So when Jon was brutally hacked down and then raised from the dead by Didrick Slagtvagr he really felt like he found his place in the world.

Leonard ”Axe and dagger skeleton” Lefwöld: (2) Leo was a humble night soil man who owed money to the wrong people. They drowned him in his own bucket of night soil! The warband found him, thought ”waste not, want not” and raised him as a skeleton soldier. Even in death he still smells like shit.
1693719415760.jpeg
 
Top