Visa upp dina gamla obskyra rollspelsböcker

mrund

Kummelgast
I den här tråden visar vi bilder på våra gamla obskyra rollspelsböcker. Ju äldre och mera marginellt desto bättre.

NEJ: D&D Player's Handbook från 2014.

JA: The Fantasy Trip i översättning till serbo-kroatiska, utgivet i Ljubljana 1986.

The Trouble with Friends (Hahlmabrea RPG) är ett rollspel jag har (och nog är mitt favoritspel att äga … spela det har vi aldrig gjort).

Alltid tänkt det där bara var ett äventyr till Hahlmabrea, för det finns ju utgivet för sig som en egen regelbok. Så vad är skillnaden egentligen?

Alltid tänkt det där bara var ett äventyr till Hahlmabrea, för det finns ju utgivet för sig som en egen regelbok. Så vad är skillnaden egentligen?
"The Trouble with Friends is a Side Lines adventure for the Hahlmabrea role playing game. Side lines consist of three to five small adventures that can be played in one or two gaming sessions."

Att det är en egen, med eget regelverk. Oknutet till en specifik värld. Antagligen som ”alternativa regler” som någon av dem föredrog. Rätt enkelt och avskalat, med några intressanta idéer. Men iinget revolutionerande.

Hmm, ja vad har jag egentligen.

Första Chivalry and Sorcery - inte så obskyrt kanske. Endel från FGU, Swordbearer, PSI World och Skulls & Crossbones är kanske de smalaste därifrån, men också Bushido och Aftermath men de är ju lite mer kända.

Första Chivalry and Sorcery - inte så obskyrt kanske. Endel från FGU, Swordbearer, PSI World och Skulls & Crossbones är kanske de smalaste därifrån, men också Bushido och Aftermath men de är ju lite mer kända.
Jag känner att några scenarion och någon kampanjbok till Swordbearer skulle sitta fint.

Har typ ingenting att komma med då alla mina gamla spel såldes 2023-2024. Oklart om jag ens då hade något som kan klassas som obskyrt (Toon?)

Närmast idag skulle jag säga är digitalt och i form av konventsscenarion jag jagat tag på, men av olika anledningar inte fått tillåtelse att publicera på Alexandria.

Närmast idag skulle jag säga är digitalt och i form av konventsscenarion jag jagat tag på, men av olika anledningar inte fått tillåtelse att publicera på Alexandria.
Jag vill se en hemgjord illustration till ett konventsscenario från 1992 eller 93.

Back