Nekromanti Vilket spel?

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Vilket spel ska jag köpa om jag vill ha ett SKRÄCKrollspel? Förutom CoC & Kult! Unknown Armies verkar intressant, men lite mer action betonat.

Ronnie - Som undrar hur många skräckspel där finns...
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
det finns flera stycken... ett spel som verkar intressant är "All Flesh Must Be Eaten", av företaget som gav ut Conspiracy X... Det är med zombier där... om ni nu inte har fattat det innan...

Robban-tycker det verkar vara lite B-horrorfilm över det...
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
En ganska rolig parodi på skräck-genren är B-Movie: the Schlock Horror RPG. De grundläggande reglerna finns att beskåda på <A HREF="http://members.tripod.com/~punkabilly/rules.html" target="_new">http://members.tripod.com/~punkabilly/rules.html</A>. Kanske inte helt seriöst, men fruktansvärt roligt att läsa...

Ridijeck
som gillar skräck-parodier
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: Vilket namn!

Det har en viss klang, inte sant?? Men problemet kvarstår, jag kommer inte ihåg vilka som har gjort det!

Robban-har *tråkigt*
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Re: Vilket namn!

"All Flesh Must Be Eaten" är ett riktigt höjdarnamn på ett zombie-spel. Lägg till det faktum att de ger ut en All Flesh Must Be Eaten Candy Bar tillsammans med spelet :)

Företaget som ger ut det heter Eden Games tror jag.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Vilket namn!

Enligt uppgift skall tillverkaren av "All Flesh Must Be Eaten" heta Eden Studios.

http://roleplaygames.about.com/games/roleplaygames/library/blallflesh.htm Riddaren - har kollat upp saken
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Tänkte jag kunde passa på att göra ett slag för Hunter: The Reckoning. Om man som rollspelare klarar av att detta är ett nytt spel i Storytellingserien från White Wolf så är det faktiskt värt en titt och ett par spelmöten.

Hunter ligger en bit från WW:s tidigare Hunters Hunted.
Rollpersonerna tillhör den lilla grupp av människor som plötsligt en dag inser att världen är mer än den ser ut att vara. De kan urskilja odöda, spöken och liknande varelser från de levande och de har åtagit sig den kamp som måste utkämpas mot dessa varelser. En kamp på liv och död. Detta gör troligtvis Hunter till WW:s mest actionbetonade spel i WoD.

Inspirationen är säkerligen hämtad från diverse serietidningar, John Carpenters filmer (They Live, The Fog och Vampires), Blade och en och annan zombiefilm.

Boken har en bra layout och för en gångs skull en hel del bra illustrationer.

Har ni möjlighet att testa spelet så gör det.

/Patrik
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Förutom Kult och CoC?? Det blir svårt att hitta bra skräck-rollspel som kan mäta sig med dem!! WoD spelen tex. skulle jag knappast klassa som skräck rollspel - var finns skräcken i dom spelen?


"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

jbergman

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
150
Location
Stockholm
Re: Vilket namn!

samma som gjort conspiracy x, tror jag...

...och Armageddon och WitchCraft, väl...

...och just det ja: Abduction, the card playing game...

/Jakob
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Re: Vilket spel? Tribe8

Jag skulle rekommendera Tribe8, det är ett spel som har samma anda som Kult eller Gemini fast bättre. Men spelet utspelar sig efter katastrofen. Spelet är visserligen ett efter katastrofen spel med fantasy inslag då det gått så där 6 generationer sedan katastrofen startade. Mycket bra spel med klara skräck sekvenser.
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Re: Vilket spel? Tribe8

huh? Vad är detta för spel? Vilket företag är det som ger ut det? Kan du kanske, om jag ber riiiktigt snällt, berätta mer om det?

/Tobbe - nyfniken
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Re: Vilket spel? Tribe8

Dream Pod 9 heter företaget som gör Tribe 8
Spana in:

http://www.dp9.com Det borde stilla din nyfikenhet...


"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Re: Vilket spel? Tribe8

Har blivit mäkta populärt borta i USA iallefall... Dream Pod 9 delar samma mytologiska ställning som Pagan Publishing (typ "köp allt dom här killarna skriver").

-Gaxar, som inte har Tribe8 men lyssnar på skvaller...
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Re: Vilket spel? Tribe8

Spelet är faktiskt väldigt bra, och mycket välskrivet. Tyvärr håller de höga priser på sina produkter och då det finns böcker som är av sämre kvalitet så är det lite av ett chansartat spel att köpa dem. Ta dig en titt på deras hemsida - där har de en bra beskrivning över spelet.
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Re: Vilket spel? Tribe8

För utom det som sagt om Tribe8 här på forumet, att det är gjort av dreampod9. Deras hemsida är www.dp9.com. Så kan man på www.rpg.net läsa recensioner av några böcker till Tribe8.
 
Top