Nekromanti Vilken person har mött det hemskaste ödet?

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Den 13:e lärjungen

Det fanns en trettonde lärjunge, han han aldrig träffa Jesus och när han gick ut för att predika blev han stenad tilldöds av en uppretad folkmassa. Kommer inte ihåg vad han heter men han blev helgon förklarad.

Dougald
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Den 13:e lärjungen

<I>han han aldrig träffa Jesus och när han gick ut för att predika blev han stenad tilldöds av en uppretad folkmassa. Kommer inte ihåg vad han heter men han blev helgon förklarad.</I>

Jasså, jag trodde först att du menade Rufus. (-:

--
Åke
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Duh!

Först och främst:
<I>"vila" pannbenet mot spikarna </I>
Nej, det ska inte gå att röra huvudet så. Lägger man en sak under hakan och en skålformat pannglob upptill går det inte.

Föresten, jag skulle vilja se dig sitta i totalt bäckmörker - helt still - i 48 timmar. Sen får vi nog räkna med att man varit vaken ett tag innan man hamnade där också MUHAHAHA!

Mac - känner sig ond..!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Massiv spoilervarning!

"Jag har inte sett speciellt mycket av serien, så vad jag undrar är hur denne Mollaris går hädan?"

[color:red]Varning! Läs inte det här om du inte måste!</font color=red> Scrolla neråt om du vill läsa det, annars klickar du bort dig nyss.






















































Kejsar Londo Mollari blir en lydig slav/tjänare åt Drakh. Drakh sätter en så kallad "keeper" på Mollari som styr Mollari till största delen. Därigenom blir Mollari en marionettkejsare åt Drakh, och hela Centauri-republiken blir en grogrund för Drakhs elaka påfund. Alternativet för Mollari är att Drakh detonerar en kasse kärnvapen och förintar allt liv på Centauri Prime. Han tvingas välja mellan att offra sin själv och att offra Centauri Prime - han väljer det förra.

Detta pågår i sexton år innan han och G'Kar stryper varandra.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
drukna i sten...

någonstans i bok tre i Sagan om belgarion (eddings) blir någon intryckt i en sten där han drunknar av relg.... uschianemig...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Amatörer!

Det finns bara ett tortyrinstrument som är något att räkna med, och det är det så kallade "päronet". Resten är bara skit, tro mig. Tortyr skall ske in natura, eventuellt med enklare tillhyggen såsom rep, kedjor, eld, olika vassa föremål, olika sorters heta substanser etc. Vill man tvunget använda avancerade anordningar är det bara päronet som är roligt.

- Ymir, sadist.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ahasverus?

Ahasverus var jude, inte romare.
Det var väl han som inte lät Big J stanna och vila sig på Golgata (det var rakt framför hans butik, eller nåt sånt) och blev förbannad att vandra till tidens ände pga det.

--
Åke
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Duh!

Jag har lite svårt för den där mekanismen
Om han har en skålformad pannlob upptill och en sak under hakan. Kommer man då inte att hållas uppe av dessa om man råkar nicka till?

/Anders
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
mer Eddings

Var det inte en flicka som blev levande styckad av en galen adelsdam (henne de sedan murade in) nån gånd i elenien historien.

/Anders
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Ihjälstångad av en kastrerad älg... [nt]

............

[color:green]//Elrond</font color=green>
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
En lite innovativ version av härdanfärd är ju den som orsakas av skrämmorna i Bertil Mårtenssons Maktens Vägar. En demonisk docka som alltid förföljer sitt offer, går inte att undvika, skaka av sig eller förstöra, och som oundvikligen driver sitt offer till självmord...

Huga!

Ridijeck
Tillbaka på forumet efter julen
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Gillade råttorna =)..
En del av de mer grafiska beskrivningarna jag läst (kanske inte de hemskaste) är en man som långsamt tuggas ner i en flismaskin, en person som av någon outgrundlig anledning blir temporärt sinnessjuk och försöker krossa sin hand med den slägga han höll på att reparera en båt med, en tjej, vars hår fastnar i en påslagen automatisk mangel och så har vi ju den klassiska metoden i Ryska folksagor; häxan som blir fastkedjad med vardera ben i en häst, som galloperar åt varsitt håll..

//MiDNiGHT. - som ska försöka komma på det HEMSKASTE han har läst..
 
Top