Det uppenbara svaret att du ska ta det med den stämning som passar dig bäst har ju redan kommit... så jag får väl försöka säga någonting annat.
D&D-versionen: den enda jag har ordentlig koll på. Äger den +2 expansioner. En humor-grej jag upplevt här som jag inte gjort i de andra varianterna är allt garv åt de absurda "rollpersonerna". Att dungeonröja med en kvinnlig alv med lösskägg, aliminiumhatt, sjungande svärd och en råtta på en pinne uppbackad av en hireling som släpar på en kastmaskin är helt enkelt absurt roligt. Borde använda munchkin som karaktärsgenereringssystem nån gång.
Munchkin Bites: hade bergis varit mycket häftigare om jag faktiskt lirat vampire-rollspel nån gång... Hade nåt ytterliggare kort, förmågor vad de nu kallades. Ju högre level ju fler sådana kunde man använda (förutsatt att man fick sådana kort då). Annars samma regler som vanligt.
Star Munchkin: som det vanliga fast i rymden. Inte heller här får korten mig att garva på samma sätt som orginalet även om jag trivs bättre här än hos vampyrerna mm. Adderande laservapen riskerar att göra spelarna grymt ojämna (det kan för den delen hända i de andra versionerna också så skit samma). Jag har för mig att nån sagt att man lättare dödar monster i den här versionen än i de andra men jag kan minnas fel.
Samuraj: inte testat.