Vilken film/TV-serie?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Jag minns att jag någon gång på 80-talet alt. tidigt 90-tal såg en svensk film eller tv-serie som handlade om ett antal personer som skulle jobba på ett hemligt projekt isolerade ute i någon ödemark där de bor i baracker. Projektet hade något med strålning att göra och en av de som jobbade hade med sig någon slags växt/planta som skulle varna (genom att vissna?) om strålningen blev för hög. Någon gång mot slutet så går något larm om hög strålning och de tvingas fly. När de plockas upp av militär eller polis så kan de inte längre göra sig förstådda då deras hjärnor på något sätt inte längre gör att de förstår svenska.

Är det någon som känner igen det här? Har försökt Google:a men inte fått någon direkt träff.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Sommarens tolv månader.

Bland det bästa som gjorts i svensk TV.
Jaaa! Den stämmer ju exakt in på min beskrivning! Den måste jag se så fort som möjligt. Tack så jättemycket!

Edit: Ser nu att den var uppe i en WRNU-tråd 2016. Dessvärre verkar den inte helt enkel att få tag på. Naivt förutsatte jag att den skulle finnas på SVT öppna arkiv eller iaf streaming, men då verkar det tyvärr inte.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,817
Dessvärre verkar den inte helt enkel att få tag på. Naivt förutsatte jag att den skulle finnas på SVT öppna arkiv eller iaf streaming, men då verkar det tyvärr inte.
Ibland brukar det gå att få grejer som inte ligger uppe om man hör av sig till SVT. Kan vara värt ett försök 🙂
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,869
Location
Ludvika
Dessvärre verkar den inte helt enkel att få tag på. Naivt förutsatte jag att den skulle finnas på SVT öppna arkiv eller iaf streaming, men då verkar det tyvärr inte.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Henke: Skicka ett PM så löser vi det. Av någon anledning så kan jag inte skicka till dig.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Den har legat uppe på Youtube, öppet arkiv och nån annan tjänst.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Den har legat uppe på Youtube, öppet arkiv och nån annan tjänst.
Nu valde jag att hyra den på SF Anytime idag. Youtube-länken var död och Öppet Arkiv hade den inte uppe för tillfället. Fick dock svar ganska omgående att de fått en del önskningar om just den.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Nu valde jag att hyra den på SF Anytime idag. Youtube-länken var död och Öppet Arkiv hade den inte uppe för tillfället. Fick dock svar ganska omgående att de fått en del önskningar om just den.
Såg dock att de hade Soldater I Månsken uppe nu. Den är ganska friforms-rollspelig vad jag minns.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Såg dock att de hade Soldater I Månsken uppe nu. Den är ganska friforms-rollspelig vad jag minns.
Den har jag nog missat helt. Generellt sett ser jag inte så ofta på svenska filmer men blev lite sugen nu när jag väl satte igång. Funderar bl.a på att se Babels hus.
 
Top