Nekromanti vilka RP har ni andra spelledare?

Sauron90

Veteran
tänkte lägga upp tråden för kul kan vara roligt att läsa om andras spellstil

jag har mörk fantasy med modade äventyr för att passa mina karaktärer

1 är en mental nekromantiker han dör utan droger och har dödat sin lärjunges föräldrar sedan addopterat honom och förträngt morden
1. är en lärjunge till nekromnatikern än ung 15 årig grabb. (alltså karaktären inte spelaren) han hänger på sin mästare men är avundsjuk på hans makt en spådom har sagt till honom att han ska dö om 10 år så hans stora mål i livet är att bli en litch.
1. är en Veteran som var barnsoldat. kan Momalanska. och är amibidextriös. ganska smart och otroligt rörlig
1. är en tempelriddare utsänd från Kristalorden och hjälper Nekromantikerna och försöker locka dom till Dibuks tro båda är ateister och primetiva
1. Lalastisk kvinmänstare has förfäder stal en gång ett smycka som var förbannat. för att bryta förbanelsen behövs en maktäg magisk artefakt familjen har sökt den i flera generationer utan att hitta den. nu tror han att det är möjligt om han lierar sig med Nekromantiker. han är den ände som är gift och är helt otroligt skicklig på knivar samt kan prata 5 spår och läsa allihop

hur ser era grupper ut?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Våran spelgrupp Tokons Tokar består just nu utav:
Rese Tveskägg, en kraggbarbar och är den i gruppen som har varit med längst. Rese är en extremt god krigare dock så har han förlorat sitt ena öga och en stor del av sin hörsel. Hörsen förlorade han när han dräpte Góhlbrandh . Ut över sin skicklighet inom Björnens Vrede (Läs: stridskonst) så är han en jävel på att övertala folk att göra som han vill.

Ran kahn Orkhon. En ranunlänsk schaman och magiker. På senare tid så har problemen bara rasat in på högar över Ran, Han har bland annat förlorat en del av sin vänsterarm vilket han har låtit ersätta med en svärdsklinga. Hans högerarm är bruten på två olika ställen, handleden och överarmen. Så just nu är han mest patetisk att skåda då han är nästan handlingsförlamad. Han kan dock fortfarande bruka magi och supa.

Yenetai är en alv av sanarissläkte och en liljegardist. Mycket mer än så har jag ännu inte lärt mig om Yenetai då han är den som senast anslöt sig till följet. Haltageten får fylla ut mer om Yenetai då det är hans karaktär

Hjalle

Swashbuckler
Bra att nån beskrev vårat följe, jag gjorde ett pisslångt inlägg med fina titlar, Dåd & Händelser: samt Besökt: i kursiv text och hela fadderängen, samt beskrev precis vad som hänt alla och hur jag tyckte de var att som spelledare spelleda. Tyvärr hände något när jag tryckte på Fortsätt efter förhandsgranskningen, och en timmes inläggsskrivning gick förlorad... :gremfrown:

-Hjalle - bitter.

Hjalle

Swashbuckler
Och för övrigt...

Vem fan är det som betygsätter alla trådar? Jag blir galen, den personen ska dö! Vad i helvete är det som är så fel med den här tråden att den förtjänar en stjärna i betyg!? Dra tummen ur arslet du som betygsätter hela skiten och lägg ner.

-Hjalle, förbannad.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: för att fylla ut lite.

Yenetai Civilea fin Visha. En liljegardist med ärkehjälte komplex. Han har just nu fått ledigt från sin tjänst i liljansgarde då det hände en del saker i Mitheraskogen som fick han att behöva återvända till Drunok. Han är bäraren av Delenn Rowani, ett legendariskt lyfalisvärd (finns att läsa om det på vår hemsida ).

I Drunoks huvudstad Arlon så stötte han ihop med ett konstigt följe bestående av en kraggbarbar vid namn Rese Tveskägg, en léramalv vid namn Elasaid Nomarion, tre raunlänningar vid namn Ran Khan Orkhon, Yrima(?) och Kubali, en kiriya älva vid namn Letesse Lyvani, en sabrisk baron vid namn Beran. Tror inte att jag glömt någon nu. Hur som helst bad dessa tappra män och kvinnor om hjälp hos alverna att bistå med en arme eller liknande för att stoppa raunernas frammarsherande. Yenetai och hans vän Nilion tog detta uppdrag på sina axlar och begav sig av med följet ned mot Sunari.

Nu en liten spoilervarning för spelarna i Tokons Tokar.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Yenetai har en mörk bakgrund, han är son till en skugglands varelse. Detta har fläckat hans själ så att hans tur konstant är i en skugga. Även så har han frostmärken på ryggen som han har lärt sig att dölja. Han har varit nära på att bli mördad av sin svartsjuke far men lyckades med nöd och näppe komma undan. </font></td></tr></table>

Yenetai förlorade sitt ena öra i striden mot Razcom Manziir under kampen om tredjeplatsen i svärdsspelen. Där fick han även en spricka i vänster handled.

Just nu kan jag inte komma på mer att skriva om Yenetai. Men jag skall snart skriva klart en liten bakgrund om han som kommer finnas att tillgå på Tokons Tokar.

- Jocke, beskriver.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Tillägg (Spååjller Fredde & Tomas)

På spoilertexten:
"av sin svartsjuke far..."

Av sin styvfar, alltså.

-Hjalle, förklarar.

Syeth-hd

Warrior
1. Fiannaé * är en 17 årig missla som av okänd anledning vid ca 1 års ålder togs om hand av alver i landet ebhron. Den lilla misslan var dock albino och kallades Fiannaé ("mycket blek" på felya.). och när alverna upptäckte Fiannaé´s magiska förmåga (förståelse för det magiska),
skickade dom honnom till Cabalaorden** och värgade att prata om hur upptäckandet gick till. Väl i Cabalaorden ville man ta vara på förmågan och han fick en speciallärare med vilken han tog extra lektioner utöver grundlektionerna. Fiannaé´s klass kamrater såg hånfullt på honnom både för sin albinoism och för att han var liten (även för att vara missla). Numera går han runt med en specialgjord kåpa som representerar alla aspekter han behärskar (ganska många). han är svagt byggd och har som många andra misslor sidokammat långt hår som når lite längre än till axlarna.
det är oklart om han fortfarande är medlemm i Cabalaorden men han har iallafall en vit kåpa på lager....

2.en klishee läkare som vördar allt liv och räddar alla han kan (även onda pirater som skulle sälja honnom som slav) nål och tråd finns tillhands för de svåra såren. en mästare på att springa.

3. en liten gûrd kvinna. tror det är en krigare.

4. en figur som säger typ shiny one till smycken.

5.spelaren har spelat drakar och demoner med en annan spelgrupp. en massivt byggt tirak beväpnad med 2 tvåhandssvärd och ett sjukligt våldfixering´s komplex. jag tror att den inplanerade björnsaxen ska träffa honnom ifall han inte sköter sig.... :gremgrin:

så ser det ut. har lite dålig koll just nu. bra idée det här. ska bli intressant.

* = min karaktär. ska spela med honnom när min tur gått över. (vi turas om att vara spelledare.)
** = förmodligen vid 5 eller 7 års ålder.

Sauron90

Veteran
oh förjävligt något såndant hände mig för några dagar sedan.

jag vet hur det känns

Silvervarg

Warrior
Inga, egentligen. Jag sade nyligen upp mig från att spelleda i min grupp. Det går tragiskt nog inte. :gremfrown:

Dock så lovade jag en av spelarna en solokampanj med hans rp Isvind.

Isvind är en alv av kiriya/henéa. Han letar efter sitt livs kärlek, en sanariälva, och deras dotter som övergav honom. Isvind själv är övertygad om att det var för hans rätt friska drickande och lovade att aldrig mera dricka igen. Det lovar han nästan dagligen.... väldigt ofta iaf. Dock är han väldigt glad och trevlig, utom när han är full brukar sluta med att gråter efter Vyssa (sanriälvan).

Silvervarg skulle kunna berätta mer men är för lat... ;P

Marukusu

Hero
Mirror, mirror... [OT]

Är Señor Yenetai möjligen inspirerad av den här på Eonforumet smått legendariske köttaren (El) Nicoz Mehzinor? :gremwink:

- Danne, känner igen sig på en del punkter.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Mirror, mirror... [OT]

Nepps det är han inte. Men däremot så har jag blivit inspirerad av Denalian, jag tror att det var så alven hette. Det är i alla fall en annan karaktär spelad av en av drängarna. Fast det som jag tagit därifrån är ärkehjälte komplexet annars är det inte så mycket mer. Hoppas det svarar på din fråga.

- Jocke, försöker förklara.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Den spelgrupp jag nu leder består av en frisk blandning typer. Den något bisarra sammansättningen förklaras med en sådan där behändig äventyrarsammanklumpning -- alla är (eller snarare var) gästarbetare i Gordrion som upptäckte något mycket obehagligt när de sattes på straffkommendering tillsammans efter ett slagsmål vid nyårsfirandet. Deltagarna är följande:

Hera, en eyren med klassisk barbarstil och löjligt hög Generositet. Gästfrihet är riktigt jävla heligt. Spelas dock av en spelare som efter ett fullkomligt hjärndött uppträdande på ett lajv och en längre tids irriterande beteende förmodligen inte kommer att delta mer.

Abrid, en spelberoende 'asawimystiker som hamnade i Gordrion för att få pengar att betala av sina skulder. Tycks nyligen ha fått för mycket av det goda -- han förföljs av en kuslig tur i hasardspel som får i stort sett alla att misstänka att han fuskar och gör att han själv aldrig kan sluta. I övrigt en god man som inte svär eller slår någon.

Osin, en ärketrevlig liten missla som arbetat som kock i arbetslägret (förmodligen bästa maten någon gästarbetare fått i Gordrion, även om resurserna är få) och tidigare även som skeppskock på ett antal fartyg. Kommer ursprungligen från Damarien, och detta är i sig anledning nog att ge sig ut i världen. Osin har tagit på sig rollen att lära Fortunatus om livet.

Fortunatus, en stor gåta. En extremt intelligent person vars minne har skadats allvarligt av ett brutalt hugg i huvudet. Allt som ligger längre bak än en dag minns han som en suddig dröm. Han för därför dagbok. Han vet att han för ungefär två månader sedan irrade in på ett jargiskt fältsjukhus vid gränsen mot Kamor, med en blodstänkt bok i ena handen och ett rejält hugg i huvudet. Namnet Fortunatus gavs honom av läkarna, då han ansågs ha rejäl tur som överlevde. Boken visade sig senare vara en dagbok, skriven av en jargisk legionär, enligt Fortunatus honom själv (se längre ned). Författaren, uppenbarligen hyfsat högt uppsatt i armén, har upplevt märkliga fenomen i Kamor och tycks därför ha lämnat armén för att i ett år göra efterforskningar. Dessa leder honom bland annat till en utforskare i Gordrion och övertygar honom om att åter gå med i armén för att kunna bege sig in i Kamor och där uppdaga uråldriga hemligheter. Väl i Kamor tycks han desertera och bli förföljd, varpå dagboken slutar. Fortunatus reste till Gordrion för att söka upp denne utforskare, vilken är den ende person som går att lokalisera med hjälp av dagboken. Under sitt sökande har han även träffat på skuggfolket och försatt sig i en skuld som senare kan bli ödesdiger.

Vad nu Fortunatus inte vet är följande (spoiler i den händelse någon i min spelgrupp skulle läsa detta):

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Fortunatus är egentligen inte den legionär som har skrivit dagboken, utan en spion från inkvisitionen som anade att legionären visste för mycket om obehagliga ockulta hemligheter. Inkvisitören förföljde tillsammans med en grupp soldater legionären efter att han deserterat, men åsamkades av honom ett rejält sår i huvudet innan båda parter drevs på flykten av kamorianer som upptäckt inkräktarna. Av de soldater som förföljde desertören överlevde enbart inkvisitören. Och desertören? Hur hade jag kunnat undlåta att använda mig av honom i ett senare skede?</font></td></tr></table>

I övrigt är Fortunatus en person som fullkomligt saknar band till omvärlden. Det mesta i världen är nytt för honom. Detta gör bland annat att han inte har några problem med att umgås med 'asawimystikern -- där han har befunnit sig har de flesta antingen förutsatt att han känt till Daaks dogmer eller inte brytt sig om dem.

Ichabod_UBBT

Warrior
Gloria Consabria

Detta är taget från min kampanjs egen lilla hemsida. :gremlaugh:

================================

Alias: Baron Rödfjäder
Fullständigt Namn: Baron Jonatan Gonsaran Elmar Rödfjäder
Epitet: Baron av Trollhem

Sysselsättning: Landägande i baroneriet Trollhem i norra Consaber.
Ålder: 35

Utseende: Kraftigt byggd man som lite smått börjar komma till åren, men har än så länge inte börjat visa några gråa hår. Han har rak hållning som tyder på en man uppväxt att tro på sina ideal och consabers storhet. Han har oftast ett allvarligt ansikte, men de gånger han roas drar ett brett perenniskt leende upp i hans ansikte. Han är ofta klädd i dyra men praktiska kläder av läder eller tjockt ylle. Inför strider bär han upp en rustning av metal som endast anstår en adelsman.

Känt beteende: Baronen är känd för att vara en man som står vid sitt ord, men också för att vara en hyfsat sträng man. Han tar inte lätt på de män eller kvinnor som inte tar sin plikt till land och rike på allvar. De som lärt känna honom vittnar om att han skrattar oftare än man kan misstänka, en kväll vid ett bräde vid värdshuset bord verkar kunna roa denna nästan typiske perenn.

=================

Alias: Flygdragon Lanfair
Fullständigt Namn: Lanfair son av Farweigh
Epitet: Flygdragon av den andra divisionen. Löjtnant i Consabers kungliga armé.

Sysselsättning: Flygdragon i den kungliga armen.
Ålder: 15

Utseende: En ung man med ett stolt leende i ansiktet. Han är uppenbarligen ganska klent byggd men har en hållning som är värdig en man många år äldre. Hans blonda hår är buret kort såsom är sig praktiskt i det yrke han har. Man finner få man som bär sin yrkestitel med lika mycket stolthet som unge Lanfair. Ryktena talar om att denna unge man är vad som visar att Consaber är en högre stående civilisation, att det är unga män som han som ska bära Consabers stolta fana in i framtiden. Lanfair bär oftast hyfsat dyra kläder av praktiskt stadssnitt.

Känt beteende: Ryktena talar mycket om denna unge hjälte. Han är en man som nästan ständigt går omkring med ett självsäkert leende i ansiktet, han sägs vara envisare än än konungahustru och mer fäst vid sina ideal än än dvärg vid sin yxa. Han verkar ha en hyfsad dragningskraft på unga kvinnor i Calnia.

=================

Alias: Mergan
Fullständigt Namn: Merganis Sorvan
Epitet: den Eldbeklängde

Sysselsättning: Eldapostel i Legio Colonans första kungliga pyrotropiska division.
Ålder: 26

Utseende: Denne något tanige man har en hållning som visar att man trotts hans fysiska svagheter inte är en man man bråkar med. Hans svarta hår tyder på något utländskt blod, men det är något han aldrig erkänner. Enligt honom själv är han sabrier i själ och kropp. Det självsäkra leende han har i ansiktet förklarar för omgivningen och de som är någerlunda lärda att han har mer under ytan än vad som verkar. Merganis bär ofta ganska dyra mörka kläder som passar i de stadsmiljöer han oftast rör sig.

Känt beteende: Merganis är en man som trotts sitt lugna yttre verkar kunna flamma upp när hans sinne retas. De som umgås med honom ofta säger att han färgats så av det element som omger hans studier att han kan flamma upp likt ett oljekrus i en lägereld om hans tro och ideal ifrågasätts. Han har visat sig vara en framstående ung apostel i Legio Colanans division.

=================

Alias: Korpral Saldin
Fullständigt Namn: Saldin
Epitet: Bågskytt

Sysselsättning: Bågskytt i den kungliga armén.
Ålder: 20?

Utseende: Denna unga man ger ett hyfsat mystiskt intryck. Han har korpsvart hår och är ganska smalt byggd, han klär sig i de kläder som verkar praktiskt för tillfället eller det lagen föreskriver att han ska klä sig i. Han har ganska vackra anletsdrag, nästan något feminina.

Känt beteende: Få verkar känna denna unge man, men de som träffat honom säger att han är sympatisk om än något av en enstöring. Han verkar undvika social kontakt, men när han likväl står i den kan få säga att det han säger inte är vettigt. Hans vackra yttre har också fått en del kvinnor att viska hans namn som en mystiskt främling, då han talar mer sällan än han agerar.

Boboliwsy

Warrior
Frågan har varit uppe förut om jag inte minns fel, men nåja, here goes:

1. Riddar Hyndric Slottsbyggare

Son till Greve Sold Slottsbyggare av Hallhamn (grevskap i hertigdömet Daan Hammal, Soldarn). 23 år gammal. Gruppens naturliga ledare då alla de andra RP antingen är eller har varit anställda av Hyndrics far greven (och det är Hyndric som mer eller mindre finaniserar hela gruppen, med sin fars pengar).

Riddar Hyndric är inte Mundanas klipskaste riddare, men han är en duglig stridsman och han har en god själ. Han drivs av en vilja att vara sin far till lags och att göra sin far stolt. Därtill är han starkt troende och ganska nationalistisk (dock ej riktigt i samma grad som Warg, se nedan). Han är känd för sin orubbliga vilja, och sin vishet (det hela är ett missförstånd, Hyndric är inte alls så vis, däremot går hans vilja inte av för hackor). Hyndric är ganska lugn av sig, och ibland lite lat/bekväm, han vill oftast inte stressa fram beslut utan tar det hellre lugnt och avvaktar lite, något som ibland kan vara frustrerande för övriga gruppmedlemmar. Hyndric är som allra lugnast när han intagit sin dagliga dos mûhadinsk vallmo, en drog han blev beroende av för några år sedan då han brukade den för att stilla smärtan från en skada han ådragit sig. När det verkligen gäller kan Hyndric dock vara en mycket resolut och handlingskraftig man.

2. Warg

En 23-årig bard som tidigare varit anställd av Hyndrics far, greve Sold. Numera följer Warg riddar Hyndric i egenskap av hans vän. Warg drivs av en stark tro och en mycket stark kärlek till sitt fosterland Soldarn, han har skrivit många visor om just landets storhet. Warg fascineras av det alviska släktet och en av hans stora förebilder är kiriyabarden Manuari. Warg hävdar även att det soldiska folket troligen har släktskap till alverna.
Warg föraktar jargier (och de flesta andra icke-soldier, dock inte lika starkt). Warg är ganska hetlevrad, och går ofta till blint angrepp med sin bredyxa när det vankas strid.

3. Loke

En fysiskt sett inte särskilt imponerande man som tidigare arbetade som skrivare hos greve Sold. Nu följer han Hyndric och de andra de andra som deras vän. Loke är äldst i gruppen med sina 25 år. Han har hunnit läsa en hel del i sitt liv och kan nog räknas som ganska lärd (dock är han inte så överdrivet allmänbildad, det handlar främst om kunskap i bokhållning, historia, räkning och läkekonst). Loke har en del egenskaper såsom dubbelhänt, gott läkekött och en förmåga att motstå smärta. Detta gör honom, trots sin klena kroppsbyggnad och svaghet, till en halvdan krigare (något han ibland misstas för att vara, då han har två kortsvärd i bältet och en metallhjälm på huvudet).
Loke är inte alls lika starkt troende som de övriga i gruppen, utan har en mer vetenskaplig syn på saker och ting. Dock har han kommit i kontakt med en man från Allvetarnas brödraskap och känner en viss dragning till dessa.

Loke har alltid varit sin familjs svarta får, och är inte speciellt lik någon annan i sin familj på något sätt. Detta är något som ganska nyligen kanske fick en förklaring genom att en sagitaur avslöjade för Loke att hans far inte är den han tror*...

3. Rake Unesson

Rake är en ung man (18 år) som levt hela sitt liv som jägare och vägvisare en bit utanför Trollhem i Soldarn. Han klarar sig utmärkt i vildmarken, men i sociala situationer är han något bortkommen då han inte har umgåtts med så hemskt många andra än sin familj och nån enstaka vandrare som behövt vägvisning genom skog och berg. Han har dock träffat Soldarns konung, ett lyckligtvis ganska kort möte som avslutades innan Rake hann göra bort sig. Anledningen till mötet var att konungen personligen ville tacka Rake för att han räddat livet på en av konungens budbärare.

Rake träffade av en slump de andra i gruppen under en av deras resor i landet och har sedan dess följt riddar Hyndric och de andra av någon anledning (kanske av äventyrslusta, kanske för att han inte hade nåt bättre för sig, kanske för han ser upp till riddar Hyndric).
Rake är starkt troende och ganska hetlevrad. Han är ytterst obildad, men hans vildmarksvana och hans färdigheter med pilbåge och spjut har hjälpt gruppen flera gånger.

4. Unnamed character

Ytterligare en karaktär kommer inom kort att ansluta sig till följet. Det är en ung man (16-17 år) som kommer att bli riddar Hyndrics väpnare. Hans förra herre, en ganska framstående zoriánriddare, dog nyligen av sjukdom. Vet ännu inte så mycket mer om denna karaktär, men jag kan gissa att spelet mellan honom och riddar Hyndric kommer bli mycket underhållande. :gremgrin:

*:
RP stötte på en sagitaur i ett gammalt glömt/gömt tempel uppe i Khazimbergen, denne hälsade alla RP med deras namn och deras fäders namn ("Hyndric, son av Sold" osv), när turen kom till Loke sa han inte "Loke, son av Billing" som förväntat, utan "Loke, son av Hauktrion".

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Hauktrion är en mäktig skugglandsvarelse som Lokes mor förfördes av. Hennes man Billing har alltid misstänkt att Loke inte är hans barn och därmed behandlat Loke ganska illa, något även resten av familjen tagit efter. Lokes mor har, trots att hon varit nästan säker på sanningen, aldrig berättat nåt för Loke eller någon annan. </font></td></tr></table>

Tilläggas kan att min kampanj hittils har varit ganska jordnära och "low". Inte alls mycket monster har förekommit (nåt enstaka troll, och så sagitauren, typ) och magi har än så länge inte direkt varit inblandat. Tanken är väl att kampanjen i framtiden ska bli mer episk.

//Boboliwsy

Hjalle

Swashbuckler
Re: Bara?

Vadan hela konceptet med avhoppad liljegardisten och Tur 6 då? :gremwink:

-Hjalle, som dock erkänner att vi slog fram Turen...

Jaggernaut

Hero
Ja jävlar...

...så rätt du har. Alla #k█&@"! är ju betygsatta. Slutar du inte nu kommer jag och Hjalle att bita dig.

/Jaggernaut - överdrivet gap (fullt av tänder, huä! vad hemskt).

Syeth-hd

Warrior
ok en fortsättning på Fiannaé. jag utelämnade lite innan.

Fiannaé föredrar improviserad magi men har minst en formaliserad ifall han skulle råka på stressade situationer. Han behärskar också ritualmagi och teckenmagi och tenderar att skriva magiska skrifter på stavar. han bär ingen utrustning både för att han inte orkar bära så mycket och för att han kan tjäna pengar och livsmedel av sina vänner (förutsatt att dessa inte bär åt honnom.) genom att t.ex tända brasan, eller den av Fiannaé omtyckta och andra hatade metoden, att hota att rena deras drycker från alkohol. Fianné avskyr alkohol både för smaken och effekten. han är känslokall och inte lika gladlynt som andra misslor. förmodligen pga att han aldrig fick lära sig missle-etikett och att främlingar ofta undviker honnom.
Hanns känslor är som bleka skuggor och han bryr sig sällan om dem. men detta förhindrar honnom inte från att uppskatta sina intressen. han ser känslor som något han inte behöver och tillfredsställer dom alldrig.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Meh!

Till att börja med visste jag inte att Denalian även han var otursdrabbad. Men det där med avhoppad liljegardist tillhör lite det där med hjältekomplex i mina ögon. Han får inte vara uppbunden av en "plikt" som hindrar han att göra hjälte-aktiga saker. :gremtongue:

Enshadi

Warrior
jag spelar en mörk fantasykampanj i Consabers södra ö Danbréann i en baronförläning norr om Turina precis norr om byn Ghia där bördig mark byts till slätt på vägen. Högstämd fantasy förekommer men ganska spartanskt (ok. det är en räddea världen kampanj. mörkrets prins Uvithaans avkomma Arotaur står på spel och han har jag hört är ganska mäktig).

1 är baron vöer förläningen och började spelet som en heder 16 riddare med skinande rustning men har allt efter mörkret stegat på blivit mycket mörkare och har nu heder 8.
1 är dennes väpnare som till ytan verkar vara den perfekta prinsen till väpnare. men egentligen är han en bortskämd slyngel som kör med tjänarfolket och förväntar sig oerhörd lyx.
1 är baronens fader som kommit hem från fångcell i Thalamur men nu mkt försupen och duger inte till sina sysslor
1 är en vasall som är den lite mer muntra men hårdhänta typen (går i rustning och har vit mustasch)
1 är en gammal vän från kriget i Pereine med de två ovanstående gamlingarna. han är en riddare från uriens som svingar långsvärd och stridsgissel i strid
1 är en ebhronsk magiekr som slungar eldklot och slåss med ylz-svärd (ingen av spelarna gillar denna karaktär men han har mkt med handlingen att göra så SL (jag) gillar honom)

min framtida thalamur vs consaber kampanj
1 ska fortsätta att spela väpnaren fast en äldre variant (ska försöka få honom att vöerleva)
1 ska spela ett ungt flaggbefäl för tre-fyra båtar som är en ung oprövad och otroligt snobbig adelsman (jag utmanar det skeppet på duell, gå inte tilld rabbning än, jag har inte de rätta kläderna ännu)
De övriga 3-4 vet jag inte vad de ska spela då

Pendragon

Swashbuckler
Ursprunget till Denelians otur (OT)

Denelian har faktiskt inte alltid varit oturförföljd (och är det fortfarande inte i något överdrivet stor bemärkelse. Ett dåligt omdöme, ett hetsigt humör och en viss dödsdrift gör sitt för att sätta Denelian i klistret minst lika mycket som all otur i världen...). Från början hade han en ganska normalhög tur, men genom att kohandla med SL ("om jag får lov att klarar detta sänker jag min tur med ett.") har den blivit ganska uschligt låg.

Inte för att det har så jättemycket med saken att göra egentligen. Den främsta anledningen till att trillar i smeten såpass ofta är för att han är en hetsig typ med en total avsaknad av självbevarelsedrift. Tur för honom att han nästan inte kan dö.

Och vad det gäller lån/stöld/inspiration av varandras idéer och koncept, så är det väl det forumet är till för?

/Joel