Vilka rollspelsrelaterade produkter stödjer ni på Patreon och varför?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Vad stödjer ni i rollspelsväg på Patreon eller på liknande sätt?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Ingen på Patreon just nu. Jag stödde podden "vi spelar rollspel" när jag lyssnade som mest på AP-poddar, och slutade stödja när jag inte längre lyssnade på den.

Sen har jag pintat in till några kickstarters, nu nyligen två zines.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Johnn Four: har ett nyhetsbrev med GM Tips.
Ash Law: skriver grejer till 13th Age. Har tidigare skrivit en del officiellt material, och är väldigt produktiv.
DnD EN5ider: jag har varit med här mest för att få deras Zeitgeist kampanj. Nu när den är färdig kommer jag nog att säga upp mig om de inte startar en ny kampanj jag vill ha. De släpper en massa små artiklar med 5e-grejer, men inget jag har så mycket användning av.

Tidigare stödde jag Plate Mail Games också, som gör ljudspår, men han har slutat att sälja dem via Patreon nu och kör bara med DTRPG.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Bara en, Mark Smylie. Han har en patreon för både sitt bokskrivande och rollspelsskapande och allmänt världsbyggande för Artesia/The Barrow.
Drömmen hade varit att få mer Artesia-serier också men böcker och rollspel får duga så länge ;)

 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Luigi Castellani för att han gör bra bilder jag använder till mina rollspel.
Ill Gotten Games, Red Nebular och Aether Studio för STL-filer som jag kan 3d-printa
The Terrain Tutor för jag gillar honom och hans terrängvideor.
 

PerW

Veteran
Joined
7 Jan 2021
Messages
54
Betalar några dollar i månaden för två actual play-poddar; Red Moon Roleplaying och Sweden Rolls.

Det är väl mest för att jag tycker de gör ett bra jobb och jag gissar att de har en del utgifter. Men också för lite utökat innehåll. Alltså mer att lyssna på och tidigare släpp.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Bara Vincent Baker. Anledningen helt enkelt för att ta del av massa mer eller mindre färdiga spel och idéer och tankar om rollspel.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
John Wick
Good Friends of Jackson Elias
Vi Spelar Rollspel
Feral Games
Jianghu Hustle
Happy Jacks Podcast

...och lite science fiction och kungfu personer. :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
KoKoRoKo har gjort en utmärkt konverterare för att flytta data från Roll20 till Foundry VTT. Hans Patreon stöttar jag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag slänger två dollar åt Stygian Fox per månad, och får då och då en PDF med CoC-material som jag aldrig tittar på.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
På Pateron, endast MCDM productions.

Vilket är på grund av Arcadia: ett riktigt nice DnD-zine.
 
Top