Nekromanti Vilka nummer är bäst?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Då Fenix har sommarrea på gamla nummer så tänkte jag passa på och köpa några stycken.

Vilka nummer tycker du är bäst? Bra motiveringar ger viruell gummibjörn i valfri smak.

Vilka nummer skulle vara bäst för mig? Jag gillar värld, kuriosa, äventyr med bra twistar eller annorlunda struktur och kanske ett brädspel till saft och kakor i sommarvärmen.

De tio bästa svaren har chans att vinna ett Neoviking. Om jag har torkat mig med det eller ej låter jag vara osagt. Rim eller nydanande versmått ger bonuspoäng.
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
202
Oj, jag tycket det finns många bra nummer. Jag gillar särskilt dom med material till Drakar och demoner, men det beror på att jag är ett trudvang fan.

Mina favorit nummer är nog:
nr 5 2005 bla innehåller den Auberond, en unik och inspirerande spelvärld som fångade mitt intresse. Kändes som något utöver det vanliga.

nr 5 2007 som är, om jag minns rätt, inriktat på barbarer, conan och sword and sorcery. Finns en väldigt bra artikel om att skriva äventyr baserad på detta med äventyrsuppslag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Nummer 4, 2011 är ett av mina favoritnummer för att det ÄNTLIGEN tillför lite material till Coriolis "grund", alltså inte gränsrymden som Fria Ligan annars fokuserat på. Informationen om Kua och Monoliten borde ha funnits med i grundboken...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
Fenix nr 2 2009 är bäst, för omslaget är fint och det har en rejäl bilaga om staden Kindaras (som finns avbildad på färgkartan i A2 som följer med)! En schysst artikel om staden Dantras till Saga är med också, bland annat.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
Also...

Hedersomnämnande för Fenix nr 5 2008 som är ett temanummer om myter och legender. Den innehåller min favorit bland Saga-artiklarna i Fenix (”Legender och myter i Arcaria”). Texten finns mig veterligen inte tillgänglig på nätet till skillnad från många andra texter när det gäller Saga-artiklarna.
 
Top