Vilka kampanjvärldar spelar ni i? (universaltråd)

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Det vore också intressant att veta hur mycket man spelar i olika världar. Sannolikt är det till exempel stor skillnad på hur mycket du och jag har spelat i Forgotten Realms. (Jag har två spelpass på två år. Det är väl ungefär 5 % av min speltid. Jag gissar att du har avsevärt många fler.)
Det kan vara lite mer. Under de senaste två åren har det inte varit nåt alls, men över hela spelkarriären 124 spelmöten med typ 7,5 timmar i medel. Det är inte exakt statistik, men jag håller på att göra all min klubbs statistik så nära verkligheten som det går då jag jobbar på en jubileumsbok. Sen millennieskiftet eller så så håller jag hårdare koll på allt.

Den som är nyfiken på hur det ser ut i min klubb hittills kan kolla in http://www.griffindesign.org/chronology.html med varning för att koden inte är uppdaterad så vissa tecken ser fel ut. Den sidan plus sidan Spelen har allt vi spelat uppdaterat tills för nån månad sen eller så.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
I tonåren och strax därefter blev det väldigt mycket egenskrivna kampanjvärldar / tolkningar av kampanjvärldar, blandat med några nypor WoD och Mutantskandinavien. Just nu, dvs de senaste 2-3 åren, har det emellertid blivit:

Forgotten Realms - Pga allt D&D-jox över Roll20.

Kartellmultiversum - Vi spelar i så vitt skilda settings varje kampanj, men jag väljer att sätta dem i samma universum / tidslinje då det blir mycket roligare och konstigare. Gemensamt för kampanjerna är att om de inte utspelar sig på jorden, 90% av fallen, så börjar de i alla fall här och äventyrargänget är samma skara halvkriminella sociopater.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Ska man se de sista 10 åren, så blir det kanske lite väl mycket, men det är ju så då man vill spela ALLA spelen. Listan är på inget sätt i någon ordning, utan mest i den ordning jag kommer på dem.
  • Tredje Imperiet (Traveller).
  • Stjärnonas krig.
  • Old World.
  • Banestorm (GURPS).
  • Sixth World (Shadowrun).
  • Golarion.
  • World of Darkness (både oWOD och nWOD).
  • Mundana.
Vad jag funderar på just nu...
  • En nutida "weird Earth, " som man eventuellt skulle kunna klämma in i Infinite Worlds om spelarna vill.
/H
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Just nu: Forgotten Realms. Historiskt sett, nästan bara officiella settings, och det har blivit många: Ereb Altor, Mutantskandinavien, Midgård, Traveller, Traveller 2300AD, Elric/Stombriger, Pendragons värld, oWoD, Star Wars, Old World, Wild West, CoC, Mythic Europe och säkert många mer. Så vitt jag kan minnas har alla home brewed settings varit fantasy av någon anledning.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Jag tänker alltså sådana som man avser att spela en längre tid i, och som känns aktuella just nu:
  • Icke namngiven Järn/Hjältarnas Tid-värld (eller om man vill se dem som två olika världar med 500 år emellan)
  • Mutant-skandinavien (År noll)
  • Det glömda landet (Svärdets sång)
 
Top