Vilka böcker är bäst för kartor till Dungeons and Keeps?

Bandobras_Took

Veteran
Hej!

När jag strosade runt i butikerna på Gothcon i helgen så hittade jag en fin bok med 800 (eller om det var 200? kommer inte ihåg nu, men det var många) dungeouns and keeps, alltså kartor på en massa äventyrsplatser. Boken var fint illustrerad och dessutom på rea för ca 150 spänn eller nåt sånt. Och färgerna passade bra till nya Drakar och Demoner med lite gul-grön-blekt raster sådär. Nåväl! Varför köpte jag inte den!? Det kommer jag nu bittert få ångra i resten av mitt liv.

Men jag var trött och vimmelkantig som jag lätt blir av att gå i affärer med mycket folk, så jag tänkte att jag inte behövde något dylikt, då jag mest spelleder färdiga äventyr. Men bara några dagar senare (igår) så testade jag att slumpa fram ett äventyr till just nya Drakar och Demoner. Och det gick över förväntan. Men det jag saknade var en bra karta över en borg. Jag googlade lite och såg att det föga förvånande fanns en hel uppsjö med sådana böcker på marknaden.

Så nu vill jag ha hjälp med att veta vilken som är bäst? Vilken ska jag köpa? Ni får gärna rekommendera andra böcker för äventyrsbyggande också om ni läst/har dem och VET att de är bra. Typ SLPs, plothooks osv. Men får jag bara in lite bra tips på kartböcker enligt ovan nämnda design så är jag ytterst tacksam! Fantasy ska det vara till alltså.

P.S. Jag vill INTE ha tips på digitala produkter eller hemsidor och appar osv!

Last edited: