Nekromanti Viktig åtgärd till nästa nummer

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det var en sak som förbryllade mig när det gäller det förra numret (Codex 7), nämligen att tidningshandeln fick den före prenumeranterna. Detta var, i mina ögon, en allvarlig blunder, en blunder jag trodde aldrig skulle upprepas.

Nu var det dock samma visa även vid Codex 8.

Det här måste ändras omedelbart! En prenumerant skall ha tidningen före butik, dels som ett tack för att man är en trogen läsare av tidningen som skjuter in kapital i tidningen som kan användas på lång sikt, dels för att det (tidigare, vet ej hur det är nu) ingår i marknadsföringen för att prenumerera ("...så får du tidningen före dina kompisar" eller någonting liknande). Detta då utöver det faktum att det är allmän sed att prenumeranter får tidningen före handeln.

Detta är i mitt tycke den viktigaste åtgärden för nästa nummer.

/Azagthoth
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Vanligtvis brukar det bara skilja några dagar mellan det att prenumeranter får tidningen och att affärerna får den. Då behövs det inte mycket från postens sida för att störa ordningen...

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Då behövs det inte mycket från postens sida för att störa ordningen...

I så fall vore det oerhört lustigt att just Codex skulle vara den enda tidning jag någonsin hört talas om som drabbats av detta problem, två gånger (i rad) dessutom. Posten är för övrigt leverantör till butikerna också, så att skylla på dem är ganska svagt.

/Azagthoth
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Jag skyllde inte på dem, utan gav en rimlig förklaring till vad som kan ha hänt. Fast naturligtvis kan det också vara så att alla tidningar skickas samtidigt (säkert billigare) och en del prenumeranter därför får sina ex senare än butikerna...

-Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Fast naturligtvis kan det också vara så att alla tidningar skickas samtidigt (säkert billigare) och en del prenumeranter därför får sina ex senare än butikerna...

I så fall är det i mina ögon värt en extrakostnad att låta prenumeranter få tidningen före butiker. Det gäller att gynna prenumeranterna så mycket och ofta det går.

/Azagthoth
 
Top