Nekromanti VFX2: Intresse?

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
För er som inte vet vad jag pratar om så startade Genesis ett spel här i början av förra året. Det tog snabbt fart, men dog tyvärr ut pga att folk glömde bort att det var deras tur/Genesis kände sig kass. Nu är det bara så att jag älskar den här idén och har även gjort ett misslyckat försök att få ut spelet på ett annat forum, men folk där fattade inte... Finns det intresse för att starta upp en andra omgång av spelet? Har folk tid/lust att sätta igång någorlunda direkt eller bör vi avvakta tills varulvarna dött?

Länk till Genesis original-tråd: https://www.rollspel.nu/threads/45625/post-571421
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
jag är gärna med men efter varulvspelet, VFX var kul, jag kan nog t.om återuppliva lacerta med lite lim och en bra defibrilator
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Ja, då har vi... En.

Kom igen nu, när VFX startade fylldes det på en dag. Är folk så dåliga på att kolla trådar som inte innehåller varulvar numera?
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
jag tror folk helt enkelt inte ser tråden eftersom de bara klickar på "senaste inlägg" precis som jag gjorde innan jag skulle kolla up en grej i runda 2.

därför tror jag att folk helt enkelt missar denna underbara tråd
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Jag misstänkte att det skulle bli lite slött med tanke på varulven. Men det här hade jag inte väntat mig. Dags att terrorisera vrållådan lite.
 

St. Brunibald

Veteran
Joined
30 Jan 2009
Messages
41
Jag är väldigt gärna med och spelar. Jag lånade Genesis idé och lyckades genomföra en lyckat turnering på ett annat forum där 8 personer deltog. Det lite jobbiga med VFX är att folk tenderar att glömma bort turneringen om deras tur är, säg, sist. Man får hålla andan uppe med en massa sidogrejer, typ intervjuer med mera.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Kul att ha dig med, och roligt att du lyckades med ditt lån av VFX.

När jag testade missade alla deltagare totalt poängen att göra fighterna underhållande, så ingen träffades av någonting och alla faror de mötte var som att blåsa maskrosfrön i ansiktet... Sjukt tråkigt.

Men här ska det bli åka av. Om jag har tid ikväll så ska jag slänga ihop en riktig anmälningstråd. Varulvsspelet borde gå mot sitt slut, så snart kan vi nog vänta oss folk.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Det blir av, och det blir av efter att varulvsspelet är slut. Jag har anmälningstråden färdigskriven och tänker posta den så fort jag ser att sista rundan är slut.
 
Top