Vem driver svenskarollspel.nu (och kan man få liv i den?)

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag har flyttat runt wikis några gånger mellan olika versioner och dylikt så jag kan nog hjälpa till. En snabb titt säger att det största problemet är nog att få med alla tillägg. Finns en risk att tilläggen inte kommer fungera men själva mediawikin behöver typ bara uppgraderas, det är inget stort problem även om det brukar vara lite stökigt att flytta databaser och dylikt men jag har som sagt gjort det några gånger.
Hör av er i PM eller här om ni vill ha hjälp att backupa/flytta/uppgradera det. Har även lite plats som nog skulle kunna användas.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Jag har flyttat runt wikis några gånger mellan olika versioner och dylikt så jag kan nog hjälpa till. En snabb titt säger att det största problemet är nog att få med alla tillägg. Finns en risk att tilläggen inte kommer fungera men själva mediawikin behöver typ bara uppgraderas, det är inget stort problem även om det brukar vara lite stökigt att flytta databaser och dylikt men jag har som sagt gjort det några gånger.
Hör av er i PM eller här om ni vill ha hjälp att backupa/flytta/uppgradera det. Har även lite plats som nog skulle kunna användas.
Det låter som välbehövlig hjälp. Jag är däremot osäker på hur projektet utvecklas.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
597
Location
Göborg
Oklart hur jag missa hela den biten men men
Kanske ett misslyckat slag på Finna dolda ting? 😏

Jag pratade kort med @Gabrielle de Bourg om detta på Gothconpuben och som sagts eller antytts redan så är det en del frågetecken som skall rätas ut och en del tankar som skall tänkas innan det sjösätts något. Jag misstänker att det kommer komma ett inlägg här eller i en ny tråd när en tillräcklig mängd lyckade slag för applicerbara färdigheter har slagits. Jag misstänker vidare att en övergripande plan behöver spikas innan det drar igång så det inte blir fullständigt kaos; en form av "de här är syftet med wikin, det här platsar och det här platsar inte på wikin".
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
508
Tills dess kän ju vi andra bidra med våra färdigheter i Förfalska och Bluffa.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Fel tråd! Jag postar i rätt istället.

Jag har börjat med illustrationen till framsidan nu. Min metod vid samarbeten funkar så här: jag jobbar på och håller allting hemligt tills bilden är klar. Bra synpunkter omfamnas med värme och tacksamhet. Men sen gör jag som jag vill.

Ska jag föreslå bokens titel och hur den ska formges? Arbetsnamn: Rollspel.se De första 25 åren. Men lämna gärna titelförslag här i tråden.
 
Last edited:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag har börjat med illustrationen till framsidan nu. Min metod vid samarbeten funkar så här: jag jobbar på och håller allting hemligt tills bilden är klar. Bra synpunkter omfamnas med värme och tacksamhet. Men sen gör jag som jag vill.

Ska jag föreslå bokens titel och hur den ska formges? Arbetsnamn: Rollspel.se De första 25 åren. Men lämna gärna titelförslag här i tråden.
Rollspel.se är en helt annan sida
 
Top