Nekromanti Vem delar ut Rollspelsdraken 2014 på Gothcon?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Jag har precis fipplat klart ett par tjusiga diplom till årets Rollspelsdrakepristagare, och har ett par frågor:

Hur gör vi nu? Vem ska dela ut dem? Vem ska SKRIVA ut dem? Har vi ramar? NÄR är utdelningen? Etc.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,484
Location
Stockholm
Då jag inte ska på GothCon kan jag ju fråga om det finns någon frivillig att dela ut diplomen.

Så, finns det någon frivillig att dela ut diplomen?

/Magnus
Magnus Seter said:
Det styr ju en del annat, tänkte jag.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,484
Location
Stockholm
1. Hur gör vi nu?

Svar: öser på och fixar en bra utdelning!

2. Vem ska dela ut dem?

Svar: en frivillig som är på GothCon.

3. Vem ska SKRIVA ut dem?

Svar: Dante har anmält sig som framtvingad frivillig.

4. Har vi ramar?

Svar: Vi har inte använt ramar tidigare. Min bedömning är ett det inte behövs. Men om någon är däremot, vilket känns rimligt, måste vi ha någon som kan fixa ramar.

5. NÄR är utdelningen?

Svar: Det bestäms i stort av vem som delar ut den.

6. VAR är utdelningen?

Svar: tidigare har vi gjort det i Indirummet, tror jag. Någon som varit där som kan bekräfta?

/Magnus
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dante, kan du ta med dig diplomen ikväll?
Minst en av chrull och kloptok ska ner till GothCon - så har vi löst transporten.
krank said:
Ska inte Dante dit också? Vad jag vet har han plats i vår bil nämligen, så om han inte ska med så är det ju lite elakt av honom att uppta en plats han inte tänker utnyttja =)
Dante said:
Jo, alltså, diplomen kommer till Gothcon i min väska.

Jag var mest fundersam på om det var bestämt var och när de ska delas ut samt av vem.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
De två senaste åren, vill jag minnas, har utdelningen skett i spelmakarrummet (p.g.a. symboliken, antar jag) och priset har jag tror bägge år delats ut av Bobby/Svarte faraonen som representant för föreningen WRNU. Men det kan vara så att jag sitter på ljugarbänken.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Magnus Seter;n13522 said:
Är det ett spelmakarrum i år igen?
Det verkar som om »Torget« är tillbaka.

Sen kan jag tycka att det i framtiden vore ballt om föreningen kontaktade Gothcon för att se till att prisutdelning får en plats i schemat och broschyren, så det inte blir en liten undangömd grej som bara de närmast sörjande (och stående) vet om.
Magnus Seter said:
Jo, det ska vi göra till nästa år. Nu har vi lite mer tradition att upprätthålla, så vi kan växla upp utdelandet. Jag skulle gärna se att den görs i samband med auktionen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
Ja, jag tror att det blir ett makarrum. Annars har någon lurat mig och Krille, som har bord där. =)
Magnus Seter said:
 
Top