Presentation Vem är det som kallar sig folketsfiende?

folketsfiende

drömvändare, problemskjutare och konfluxmästare
Hej alla forumiter!
Jag har ju redan hängt här ett tag, och skrivit mer eller mindre genomtänkta inlägg här och var, men framför allt läst mycket som andra skrivit och blivit klokare av det på olika sätt. Varför tar jag tillfället i akt att presentera just nu då? Jo, i senaste numret av Fenix finns ett litet ostigt scenario för The Troubleshooters med som jag skrivit, vilket möjligen kan få vissa att undra vem den där Per Larsson är, särskilt som det är tänkt att komma ännu fler scenarion från mig.

Jag har spelat rollspel sedan andra halvan av åttiotalet, och började tidigt skriva scenarion, kampanjer och (rysligt kassa) egna spel. Framför allt höll jag mig till Äventyrsspels produktlinjer under dessa stapplande försök, men med tiden fick jag upp ögonen för andra roliga spel. Idag ägnar jag mig utöver Troubleshooters gärna åt FATE-varianter, CoC, Kutulu, Shadowrun Anarchy och annat. Jag är en hängiven MunkCon-besökare, där jag försöker spelleda sådant jag tror att väldigt få har prövat att spela, och lyckades ta mig till GothCon för första gången på över tjugo år för att spelleda lite.

Jag har haft mycket glädje av att hänga här på forumet, och tror att det kommer att fortsätta så.

(Edit: Varför namnet folketsfiende? 1: Henrik Ibsens fina pjäs En folkefiende. 2: Den tunga hiphopgruppen Public Enemy.)

Last edited:
Back