Vem är den bästa underhuggaren till Jokern?

Vem är den bästa underhuggaren till Jokern?

  • Gaggy

    Votes: 0 0.0%
  • Bob the Goon

    Votes: 5 45.5%
  • Bruno

    Votes: 0 0.0%
  • Captain Clown

    Votes: 0 0.0%
  • Harley Quinn

    Votes: 4 36.4%
  • Punch & Judy

    Votes: 1 9.1%
  • Prank

    Votes: 0 0.0%
  • Mister Hammer

    Votes: 0 0.0%
  • Punchline

    Votes: 1 9.1%

  • Total voters
    11

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Det är lite pinsamt men det är en hel del av de du nämner som jag inte känner till. Har inte superkoll på Batman. Men jag gillar Bob the goon från Tim Burtons första Batmanfilm. Det jag gillar med underhuggarna i den filmen är att de är vanliga gangsters som liksom bara försöker hänga med när chefen deras blivit vansinnig. Ta samtalet när Jokern klipper ut kort på Vicky och Bob är med. Bob skrattar med, men jag får känslan av att han egentligen tänker ”Vad fan håller jag på med egentligen?!” Sen är det som att skurkarna blir mer hjärntvättade under filmens gång och liksom vänjer sig vid allt sjukt. Jag kanske läser in för mycket i vad som händer, men det är min personliga tolkning och jag tycker det är coolt 😊
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Ingen! Jokern är överlägset bäst när han jobbar själv eller tillsammans med några namnlösa goons.

(Men jag gillar inte Harley Quinn heller. Jag har alltid ogillat figurer som är avknoppningar av andra figurer, som Stålflickan och Läderlappsflickan, eftersom de 1) per automatik är ooriginella då de är väldigt lika en redan existerande figur, 2) känns lite nedlåtande, typ "vi tror inte att tjejer klarar av riktiga Stålmannen, så här får ni en tjejversion istället". Och Harley Quinn har jag alltid uppfattat som "Jokerflickan".)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Ett. Att Bud&Lou inte är på din lista är en skandal.


Två. Jag tror att vem som är "den bästa Joker henchen" beror på vad man prioriterar i en hench. Oavsett vilka kriterier man använder så tycker jag inte att Bruno, Captain Clown, Punch&Judy eller Mr.Hammer faktiskt kvalificerar sig som bra joker-henchies (och om man vill ha "jokern behöver bara goons som är egenskapslösa muskler" så är Fedora goon den bästa). I min åsikt så står det mellan Harley Quinn, Bob the Goon, Bud&Lou och Punchline.

Bob the Goon är kompetent, bra sidekick, entusiastisk och lojal. Och blir mördad bara för att Jokern kände för det. Det är en bra summering av Jokern i den filmen.

Bud&Lou är helt enkelt "dina husdjur är en reflektion av din egen personlighet".

Harley Quinn är den bästa foil-enhancern. I en värld där Jokern är batmans foil så är Harley Quinn den som bäst belyser Jokerns sociopatiska och narcissistiska drag. Jokern kan inte ha en genuin relation med andra människor, och det närmaste han kommer är hans antagonistiska hatkärlek till Batman. Harley Quinn belyser, bättre än Bob the Goon för Bob är lojal men inte co-dependent, att Jokern är inte kapabel att älska någon annan än sig själv.

Punchline är farlig, kompetent och typ mer Jokerns lärjunge än någon annan av hans henches. Så om man vill ha en mörk bild av Batman&Robin så hittar vi Punchline, i deras sithiga Master&apprentice approach till gotham villainy.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Det är lite pinsamt men det är en hel del av de du nämner som jag inte känner till. Har inte superkoll på Batman. Men jag gillar Bob the goon från Tim Burtons första Batmanfilm. Det jag gillar med underhuggarna i den filmen är att de är vanliga gangsters som liksom bara försöker hänga med när chefen deras blivit vansinnig. Ta samtalet när Jokern klipper ut kort på Vicky och Bob är med. Bob skrattar med, men jag får känslan av att han egentligen tänker ”Vad fan håller jag på med egentligen?!” Sen är det som att skurkarna blir mer hjärntvättade under filmens gång och liksom vänjer sig vid allt sjukt. Jag kanske läser in för mycket i vad som händer, men det är min personliga tolkning och jag tycker det är coolt 😊
Ja, Bob har en hel karaktärsark där han liksom följer med ner i avgrunden stegvis!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Ingen! Jokern är överlägset bäst när han jobbar själv eller tillsammans med några namnlösa goons.

(Men jag gillar inte Harley Quinn heller. Jag har alltid ogillat figurer som är avknoppningar av andra figurer, som Stålflickan och Läderlappsflickan, eftersom de 1) per automatik är ooriginella då de är väldigt lika en redan existerande figur, 2) känns lite nedlåtande, typ "vi tror inte att tjejer klarar av riktiga Stålmannen, så här får ni en tjejversion istället". Och Harley Quinn har jag alltid uppfattat som "Jokerflickan".)
Man, jag borde kanske ha haft ingen med på listan. För det är en bra poäng
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Ett. Att Bud&Lou inte är på din lista är en skandal.


Två. Jag tror att vem som är "den bästa Joker henchen" beror på vad man prioriterar i en hench. Oavsett vilka kriterier man använder så tycker jag inte att Bruno, Captain Clown, Punch&Judy eller Mr.Hammer faktiskt kvalificerar sig som bra joker-henchies (och om man vill ha "jokern behöver bara goons som är egenskapslösa muskler" så är Fedora goon den bästa). I min åsikt så står det mellan Harley Quinn, Bob the Good, Bud&Lou och Punchline.

Bob the Goon är kompetent, bra sidekick, entusiastisk och lojal. Och blir mördad bara för att Jokern kände för det. Det är en bra summering av Jokern i den filmen.

Bud&Lou är helt enkelt "dina husdjur är en reflektion av din egen personlighet".

Harley Quinn är den bästa foil-enhancern. I en värld där Jokern är batmans foil så är Harley Quinn den som best belyser Jokerns sociopatiska och narcissistiska drag. Jokern kan inte ha en genuin relation med andra människor, och det närmaste han kommer är hans antagonistiska hatkärlek till Batman. Harley Quinn belyser, bättre än Bob the Goon för Bob är lojal men inte co-dependent, att Jokern är inte kapabel att älska någon annan än sig själv.

Punchline är farlig, kompetent och typ mer Jokerns lärjunge än någon annan av hans henches. Så om man vill ha en mörk bild av Batman&Robin så hittar vi Punchline, i deras sithiga Master&apprentice approach till gotham villainy.
Bud & Lou är djur så tänker att de passar bättre på en animal sidekick lista. För de är great! Men jag tänkte på dem i en annan kategori
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,913
Location
Ludvika
Jag tycker också "ingen underhuggare" är den bästa underhuggaren. Men av just den anledningen röstade jag på Bob the Goon för att han i praktiken ÄR en "nameless goon". Det är ju liksom inget speciellt med honom förutom att han råkar vara den som står närmast Jokern för stunden, men skulle kunna bytas ut när som helst.

Jag gillade faktiskt inte Harley Quinn alls förän typ suicide squad, Birds of Pray och hennes egna TV-serie. Så jag håller med om att hon är bättre som antihjälte.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Och blir mördad bara för att Jokern kände för det.
Och efter att ha mördat Bob är den enda gången i filmen som Jokern visar en strimma av känslor för någon annan än sig själv då han dystert säger att han behöver en liten stund för sig själv.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Och efter att ha mördat Bob är den enda gången i filmen som Jokern visar en strimma av känslor för någon annan än sig själv då han dystert säger att han behöver en liten stund för sig själv.
Det är en fantastisk scen! Att Bob ger honom pistolen också!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag är besviken på den här tråden, jag trodde man skulle få rösta på den forumit som man tror skulle vara bäste underhuggare till Jokern.
Det vore onekligen en bättre tråd! :D

Jag tror jag är mer en jobbar för Two-Face snubbe personligen…
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Den enda gotham skurken jag kan tänka mig att jobba för är Bane. Alltså, versionen av Bane ifrån Harley Quinn.
”Don't eat so much you get lethargic, but enough you don't get fainty. I don't bring snacks!”
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Jag gillar ju Harley Quinn bäst när hon är frånkopplad från Jokern. När hon är tillsammans med Jokern är det mest cringe eller bara sorgligt, beroende på hur de har gjort scenen.
 
Top