Varulv Vargbruari - en guide [En anmälningstråd]

Första februari eller sista, liksom? När ska man börja värma upp juckmusklerna?
Om vargbruari innebär ett spel i veckan vore det tight att starta sista, så vi säger första.

Och jag vägrar tro på att en noga utvald snuskhummer går runt utan att redan ha ordentligt uppvärmda juckmuskler.

Fan det kommer vara grötiga varulvsspelshjärnor i slutet av februari alltså. "Men du sa ju... Nähä, det var i förrförra spelet." , "Blev inte Anthrox nattmördad?" , "Jag trodde jag röstade på Sidd? Var det i början av månaden?" , "är jag fortfarande ulv?" etc

Fan det kommer vara grötiga varulvsspelshjärnor i slutet av februari alltså. "Men du sa ju... Nähä, det var i förrförra spelet." , "Blev inte Anthrox nattmördad?" , "Jag trodde jag röstade på Sidd? Var det i början av månaden?" , "är jag fortfarande ulv?" etc
Jepp! Men hur kul är det annars då i februari? Minusgrader, halka på isfläckar, torr sprucken hud, magsjuka, inga fester, influensa, Pierre på jobbet pratar om ”resursallokering och framgångsoptimering”, kaffet tar slut, snö som hittar in mellan halsduk och hud, världsläget, blåst, blask, inga helgdagar alls, Q1 ”sätter tonen för resten av året!!”, inga gigs för vem bokar jazz i februari?, idioter kör skivstångscurls i gymmets enda böjställning, nu börjar det klia i halsen, ”jaha mjölken var gammal, nu är kaffet förstört, får dricka te istället, ”dry january”, teet var också slut, det är hundra veckor till påsk, vabbandet, …

Tack @Hägerstrand för denna ljuvliga distraktion.

Dude, wtf?
Jo jo, men blir det bara firande den 22:a? Vad händer med ”Födelsedagsafton” och ”Annandag födelsedag”? För övrigt är jag för att vi inrättar ”skärfödelsedag” dagen innan ”födelsedagsafton”.

🤷‍♂️

Jo jo, men blir det bara firande den 22:a? Vad händer med ”Födelsedagsafton” och ”Annandag födelsedag”? För övrigt är jag för att vi inrättar ”skärfödelsedag” dagen innan ”födelsedagsafton”.

🤷‍♂️
Jag har inga problem med att fira mig hela månaden, undantaget förstås den 14, som är Magic-dagen.

🤷‍♂️

"Annandag födelse" är den korrekta termen.

inga gigs för vem bokar jazz i februari?,
Vissa jazzband blir faktiskt bokade i februari. Detta gig, med inte mindre än två varulvsspelare, är från den ännu fattigare (!) månaden januari. I februari är vi så bokade så man får slänga iväg inlägg mellan två solon.

Attachments

• 6B6F17F4-99A5-4028-B42A-C0753BA1EF7D.jpeg
    6B6F17F4-99A5-4028-B42A-C0753BA1EF7D.jpeg
    327.8 KB · Views: 15
Back