Nekromanti Varför?

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Vad har hänt med Sverox? Varför väljer nya Sverox' redaktion att slå på oss ideella? Varför har de tagit bort fansinrecensionerna?

"Believe in nothing!"
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
*suck*

Håhå jaja, så börjas det igen. Bara för att första numret av Sverox utelämnat fansinrecensionerna så heter det att vi "slår på de ideella".

Nämnas bör att det nummer av Sverox som hittills kommit ut är just första numret, och kan därför inte användas för att förutsäga hur alla kommande nummer kommer att se ut.

Och svaret är ja, fansinrecensioner kommer antagligen att förekomma i kommande nummer, om jag tolkat saken rätt.

/Rev, medlem i redaktionen
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Av tonen på riksmötet att döma var förbundsstyrelsen inte nöjda med att delar av gamla Sverox var för "smala". Kanske var fansinspalten en av de saker de syftade på?

Det är svårt att säga särskilt mycket om nya Sverox efter att bara ha sett ett nummer, men det verkar inte vara tidningens stil att köra fasta spalter av typen fansinspalt. Kanske har vi större chans att hoppas på att ett kommande nummer har fansin-tema av samma typ som det första numrets konvent-dito...?

Tills dess får vi väl hoppas att Codex börjar med fansinsidor. Det skulle de åtminstone vinna en prenumerant på :)
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Var i och för sig inte det intrycket jag fick av Karin Persson när jag pratade med henne. Då var det troligtvis att det *inte* skulle bli några fansinrecensioner utan tal om länkar till olika ställen på internet som hade recensioner. Ett för övrigt dåligt alternativ, eftersom det då skulle krävas ytterligare ett steg av läsaren innan han/hon fick läsa sin recension.

Mvh,

Hans Stenström, fd Sverox-recensent
 

Edvin Sjöberg

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
2
Location
Göteborg
Jag kan ju inte uttala mig om vår käcka nya förbundstidning Codex (?) eftersom jag varken har sett eller läst dummy eller färdigt exemplar och inte heller lyckades komma upp på rx men jag personligen skulle se det som ett nederlag om man inte förmedlade att det trots allt finns en levande fansinfauna i Sverige. Har tidningen skeppats till föreningarna eller är den inte klar alls, kunde vara intressant att få se vad det är som ska representera vårt kära förbund?

| Edvin Sjöberg
| edvin.sjoberg@tjelvar.org
| 2:204/490.5
| 070-7423253
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Codex är tyvärr inte Sveroks nya förbundstidning. Codex är NeoGames' nya tidning, som har höga ambitioner. Säkert i stil med Sinkadus.

Sverox däremot har en ny redaktion, avtalet med Rävspel sas nämligen upp av förbundsstyrelsen. Nya Sverox har ny layout, nytt upplägg och nya skribenter.


Pontus Löf,
Speltidningen Runan
[www.sverok.se/runan] [runan@hotmail.com]
 
G

Guest

Guest
Jag sitter med i den nya Sverox-redaktionen och var med och drev diskutionen kring fansinspaltens bortgång. Att bra avdelningar som fansinspalten och kalendariumet försvann förklarades med att det skulle vara omöjligt att belysa ALLA fansin och ALLA arrangemang...

Nya Sverox vill inte sparka på de ideella. Tvärtom. Det är i varje fall syftet. Om vi inte lyckas uppfylla medlemmarnas bästa, så får vi tänka om...

Och själv tänker jag inte ge mig förän fansinspalten är tillbaka..:)
 

Edvin Sjöberg

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
2
Location
Göteborg
Kul med ett iniativ liknande Sinkadus! Med sådana ambitioner måste något bra komma därav...

Någon som vet mer om Sverox nya redaktion och vilken profil de tänker försöka hålla?

| Edvin Sjöberg
| edvin.sjoberg@tjelvar.org
| 2:204/490.5
| 070-7423253
 
Top