Nekromanti Varför jag älskar wrnu!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Vill ni förstå varför det här forumet är så jävla bra? Enkelt, gå annorstädes i några inlägg. Upptäck den totala bristen på moderatorer och den totala närvaron av skitstövlar till forumtroll. Kolla på den här tråden liksom. Jag ställer en artig fråga, får ett välformulerat om en lite väl syrligt svar. Jag vill klarifiera några punkter och ställer några följdfrågor varpå killen kallar mig "retard" för att jag ifrågasätter honom. Han har varit grymt otrevlig mot i stort sett alla han har "pratat" med förut (monologiserat egentligen). Jag får ett knäpp och skriver ett korkat argt inlägg tillbaka och sen startar hela karusellen. Mitt nästa inlägg är jag återigen ganska rimlig, men kolla på attityden folk har mot mig liksom. Den forumkulturen som råder där är inte att leka med. När jag anser att ett bråk i en tråd är ett misslyckande så verkar dom anse att det är norm. *suckar*


Jaja, jag behövde bara prata av mig lite av alla dumheter här i världen.


/Naug, kramar om sitt söta wrnu
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Then, click the forums side bar. Then, click the Exalted forum. There, a nice, polite, boring forum for you to visit, where everyone is incredibly considerate of everyone's opinion, no matter how lame it is, and everyone speaks to one another kindly.

If you're better than some fucking pathetic 5 year old who can't handle being insulted, you are welcome to stay. If you are NOT (and you strongly have implied you are not), you are really better off going there, because given your abrasive posting style you WILL likely get insulted here again, and again, and again.
Fniss. Härlig attityd de har på sitt forum :gremsmile:.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ungefär lika fin som den här som kommer strax därefter.


And there is great advice on this forum, and sometimes great discussion. But you have to be willing to argue long and hard. This isn't the forum for quitters or whiners. This is the forum for people who came to fight.

Så när man slåss/bråkar i en tråd så är det ett hälsotecken? Som jag redan sagt, en diskussion som språrar ut i bråk är enligt mig en misslyckad diskussion. :gremsuck:


Eller var sägs om den här

We CAN be polite, just not everyone deserves it. The attitude you displayed in this thread makes it pretty clear why you deserved what you got, and why you won't be much of a loss.
Dom kan vara artiga, men bara mot dom dom vill vara artiga emot? :gremsmile: Låter som en sann utmaning för deras sociala kompetens. (Tilläggas bör att det var han som kastade första stenen)


/Naug
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Jänkarforum

Jag får lätt intrycket av att det är någon slags kulturell grej bland jänkare; kanske att de är för korkade för att göra annat än att bråka, kanske för att de har en mer konfrontativ kultur, jag vet inte - något är i vilket fall seriöst ruttet i deras hemisfär. Överlag har jag fått uppfattningen att det här du råkat ut för inte är direkt unikt; det är så på vart och vartannat forum i staterna. Jag känner igen mig, iallafall - när du anmärker på att han är oartig så ber du om att bli dissad av hela forumet. Det är inte utan anledning som jag aldrig skulle få för mig att hänga på ett jänkarforum igen, någonsin.

- Ymir, tror säkert någon har andra erfarenheter, dock
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,577
Det där är ju som att jämföra ett fylleslag med båda världskrigen om man jämför med MAME-forumets traditionella newbiebashing.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Ja, killen har problem, helt klart. Fast även om du säkert har rätt i att det forumet är uselt modererat kan jag tänka mig att en massa folk som brukar hänga där tog det som ett lite halvt angrepp och ville försvara.

Jag är bara stammis på ett amerikansk forum, och det har också närmast obefintlig moderering och en handfull högljudda knäppskallar som i princip får hållas. Jargongen är rätt spydig mot nykomlingar och respekten mot inlägg är direkt proportionell mot inläggsförfattarens inläggsantal. Jag överdriver en aning, men inte mycket.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Jänkarforum

Jag får lätt intrycket av att det är någon slags kulturell grej bland jänkare; kanske att de är för korkade för att göra annat än att bråka, kanske för att de har en mer konfrontativ kultur, jag vet inte - något är i vilket fall seriöst ruttet i deras hemisfär. Överlag har jag fått uppfattningen att det här du råkat ut för inte är direkt unikt; det är så på vart och vartannat forum i staterna. Jag känner igen mig, iallafall - när du anmärker på att han är oartig så ber du om att bli dissad av hela forumet. Det är inte utan anledning som jag aldrig skulle få för mig att hänga på ett jänkarforum igen, någonsin.
Jag känner inte riktigt igen mig, men jag är å andra sidan bara "stammis" (och då lurkar jag mest) på ett amerikanskt forum, där jag dock tycker att stämningen är lika bra som här. Det som kanske skiljer sig mellan amerikaner och svenskar är att amerikaner har lättare att ta till överord och bli självhävdande - när det (vilket är mycket ovanligt) utbryter flamewars är tonen betydligt råare än vad jag någonsin har varit med om här.

Dock tror jag att det här forumet är relativt trevligt och mysigt ("kramkalas") i förhållande till många andra svenska forum. Jag brukar då och då lurka på ett annat svenskt forum som behandlar ett annat av mina intressen och där kan tonen vara riktigt rå mot nybörjare som ställer "dumma" frågor.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag vill klarifiera några punkter och ställer några följdfrågor varpå killen kallar mig "retard" för att jag ifrågasätter honom.
Jag har personligen ganska hög smärttröskel mot sådant. När jag är på det humöret kan jag till och med tycka att det är roligt.

Men varje forum har sin forumskultur. Jag har nog rätt enkelt för att smälta in i alla kulturer, men det uppstår förstås problem om man läser ett inlägg på ett sådant forum som om det hade varit skrivet på wrnu (eller, vilket jag ibland gör, skriver inlägg på wrnu som om det hade varit på ett sådant forum).

Det stora brottet som begicks i tråden du hänvisade till var väl att påhoppen blev tråkiga. Mot leda finns det liksom inga bortförklaringar. Jag personligen kan både tolerera och uppskatta ohyffs så länge som det är underhållande.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag förstår verkligen om du inte återvänder till det där forumet igen. Verkar mest vara deras privata lilla lekstuga och egentligen inte öppet på allvar för gemene man. Vilka jävla rövhål.

Med det sagt så förnekar jag inte att jag har mina personliga irritationsmoment här på wrnu även om stämningen väldigt sällan når samma nivåer som det du upplevde.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Det där forumet är som det är...

...dvs det finns många som har riktigt (nästan dräggligt) bra koll på Exalted-systemet. Dock är det helt omodererat och folk har det som en blandning av ett forum och en vrållåda. Språkbruket är ofta ganska vulgärt.

Jag spanar förbi ibland när jag har lust. Många har bra idéer men det finns inte så ofta något som man själv direkt känner att man vill förändra i "sitt eget spel". Lensman Exalted Wiki besökte jag en del förut också. Finns en exalted-kanal (tror den heter rpg, är du intresserad så messa mig så kan jag kolla upp det) på Magic Star-irc-nätet eller vad det nu heter. Där finns det en hel del vettigt folk också, och stämningen är klart bättre. Pröva att diskutera där. Jag hängde där förut, men det har inte blivit så mycket på senaste. En polare hänger där fortfarande (Nick: Uke).
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
Re: Det där forumet är som det är...

Det finns ju oändligt mycket snack om Exalted på Roleplaying Open-forumet på www.rpg.net också.


/Dimfrost
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Jantelagens goda sidor?

Det är ju i mångt och mycket bevisat att det i många fall är Jantelagen och dess omkrets som format våran kultur och vårat sociala tänk. Kan det vara så att just eftersom vi inte är lika självhävdande blir vi inte fullt lika "upp i gasen" så fort någon kan tänkas komma med (konstruktiv) kritik mot något vi gillar.

Det är väl även så att vi håller på att bryta oss fria från detta med Jantelagen, så vi börjar ta för oss mer och mer... men kan det vara så att våran bakgrund i "ingen förmer än den andra" gör att vi i alla fall tänker efter (i många fall iaf) innan vi kastar ur oss flames...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, de där svaren var kanske lite syrliga ja...
Känns som det kan behövas en & anann moderator kansek...

/ Johan K, som är mer än nöjd med det här forumet
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Mmmm. Cirkelresonemang är lustiga :gremwink: Han använder Strawman-felet nästan hela tiden också. Det vill säga att få det att se ut som att jag anklagar honom för någonting och sen bemöta det argument med en hejdundrande kraft (även fast jag inte anklagat honom för någonting öht). Nåväl. Good riddance. :gremsmile:


/Naug
 
Top