Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 3

Hägerstrand

För sexig för att vara bybo
"Vem var det som fucking kasta?" frågar Bellas pappa
"Det var jag" säger @Big Mama "Jag fucking kasta och vad ska du göra åt det?"
"Ja då ska vi väl skicka hem dig" säger Bellas pappa
"Skulle vi inte skicka hem henne imorgon?" fågar nån
"Varför ska vi skicka hem henne sen om vi har bestämt oss för att det är hon som ska bli skickad?" svarar nån annan
"Det var inte ens jag som fucking kasta, jag bara sa det för att jag var sur faktiskt" säger Big mama "dessutom formaterade du din röst fel, tönt"
"När är det sportlov?" frågar Basse
"Man får inte skriva i tråden när man blivit utröstad" svarar SL

Och så håller det på, tills Bellas pappa tar tag i Big mamas nackskinn och slänger ut henne från bröllopet. Big mama kommer aldrig få dansa varulvsdansen med Jacob :-( (alltså varulv på in-universe sättet, där de är ganska schyssta. Inte spelsättet. Om ni fattar vad jag menar)

@Big Mama blir utröstad, hon var Bybo
@Anthrox blir nattmördad (oklart vad som hände här, men ulvarna verkar hittat ett kryphål i reglerna)

@Big Mama får säga hejdå med en youtubelänk till sin favoritlåt från 2010.

@Anthrox får också göra det, men han måste posta länken i läktartråden

Deltagare
@Sysp
@Big Mama BYBO
@Vimes
@Basenanji ULV
@fjodorsenuba
@Brynolf BYBO
@Impetigo
@Sidd

Rundan slutar Onsdag 18/3 klockan 20.00

Röstlänk???????? plz @Martin3 vi klarar oss inte utan dig <3

Last edited:
Jaha, då får ju analyshatten åka på igen. 😬🧐 Sorry BM, men kändes inte som att vi hade nåt val där med hur pjäserna stod.

(Sidd var den BM trodde var ulv. Jag är osäker på varför, men vi får rulla med det tills vidare.)

Innan nu nån spinner igång så är Anthrox-mordet är bara ett ytterligare bevis på vilka seriösa individer vi har att göra med på ulvsidan och läktaren, Häger skrev uttryckligen:

”I övrigt finns inga powerroller i spelet (eller någon annan hemlig mekanik)”

Jag börjar här (även om det är sent att lägga första rösten).

Röst: @Vimes

Både du och jag var överens om att du var minst grönad av röstningen. Vi får kika igen nu då när BM är grön.

Jag var ju övertygat nöjd med att vi hittat de två busen direkt. Har förstås suttit å funderat på andra möjliga bus men tänkte att det inte var nån större vits att börja röra om å kaosa med att dra upp lita andra gräv.
Fasiken vad fel man kan ha då.
Då får vi börja gräva fram de olika möjliga konspirationsteorierna. Suck.

PostId

Röstar

Röstar på

5

Vimes

Basenanji (1)

11

Vimes

Hägerstrand (Basenanji 0)

12

Sidd

Big Mama (1)

30

Impetigo

Sidd (1)

39

Sidd

Basenanji (1; Big Mama 0))

46

Big Mama

Brynolf (1)

59

Brynolf

Basenanji (2)

62

Vimes

Sysp (1)

68

Vimes

Big Mama (1; Sysp 0)

83

Impetigo

Sidd (1)

87

Sidd

Sysp (1; Basenanji 1)

100

Impetigo

Fjodorsenuba (1; Sidd 0)

104

Big Mama

Sidd (1; Brynolf 0)

106

Basenanji

Sidd (2)

113

Brynolf

Big Mama (2; Basenanji 0)

117

Sysp

Basenanji (1)

123

Sidd

Big Mama (3; Sysp 0)

125

fjodorsenuba

Basenanji (2)

133

Impetigo

Basenanji (3; Fjodorsenuba 0)

137

Basenanji

Fjodorsenuba (1; Sidd 1)

146

Brynolf

Impetigo (1; Big Mama 2)

165

Impetigo

Brynolf (1; Basenanji 2)

167

Impetigo

Basenanji (3; Brynolf 0)

169

Basenanji

Impetigo (2; Fjodorsenuba 0)

194

Big Mama

Impetigo (3; Sidd 0)

241

Sidd

Basenanji (4; Big Mama 1)

Sidd funkar som Basses kollega om vi accepterar att de valde att ge upp att rädda Basse på slutet. Jag tycker det är ett konstigt beslut av ulvarna, känns som det fanns utrymme att få ut Impetigo om två bybor (Brynolf och BM röstade där). Men kanske upplevde ulvarna spelet annorlunda och trodde att Basse var rökt (vi kan ju konstatera att Basses utröstning direkt ledde till utröstning av en bybo i BM - så uppenbarligen har ju utröstningen förvirrat oss på något vis).

Sidd funkar som Basses kollega om vi accepterar att de valde att ge upp att rädda Basse på slutet. Jag tycker det är ett konstigt beslut av ulvarna, känns som det fanns utrymme att få ut Impetigo om två bybor (Brynolf och BM röstade där). Men kanske upplevde ulvarna spelet annorlunda och trodde att Basse var rökt (vi kan ju konstatera att Basses utröstning direkt ledde till utröstning av en bybo i BM - så uppenbarligen har ju utröstningen förvirrat oss på något vis).
Jo, jag har mycket svårare att få till att det är Impe eller Fjodor med tanke på hur stilla de låg. Det borde vara du som låg kvar på BM eller Sidd som bytte utan att det gjorde skillnad. Men varför bytte inte Sidd till BM som sagt?

Brynolf-mordet är ju också skitskumt. Det är nån sorts backwards-logik som jag inte begriper.

@fjodorsenuba och @Impetigo, dags att börja spela igen, nu behövs ni 😊

Om det inte är nåt riktigt stunt som pågår så bör det ju inte vara jag (som startar drevet på Basse och ligger stilla) eller Impe (som Basse röstar på för att försöka rädda sig tillsammans med grönade Brynolf och grönade BM).

Fjodor ligger tidigt och stilla på Basse. Han borde kunnat flytta bort mycket tidigare för att jämna ut dreven diskret, t ex till BM, och därmed öka Basses chanser att undvika utröstning.

Då återstår Vimes och Sidd som inte röstade där det spelade roll.

Jag tycker att Sidd borde ha kunnat komma undan med att flytta till Impe, särskilt om Brynolf inte är mördad och grönad. Eller räknade ulvarna med att en flytt till en grön Impe skulle bränna Sidd och att Basse skulle falla därefter för att om Sidd åker röd så syns räddningen av Basse tydligt?

Om det är Vimes som är ulv #2, varför flyttar inte Vimes till Impe? Är det för att Sidd flyttar till Basse 21:53 och därmed blockar Vimes möjlighet att flytta till Impe och rädda Basse för vid 4-4 åker fortfarande Basse på min röst (#117)?

Det känns som att om vi röstar ut både Vimes och Impe i nån ordning så täcker vi de röstscenarion som känns rationella.

Jag har skitsvårt att läsa Vimes R1 som annat än grön dock.

Jag tycker vi alla kan börja i den här ändan:

Efter typ första dygnets hetsiga funderingar om vad som skulle vara bäst för byn å jakt på vem möjliga bus kan vara så började jag förstå att det här var ju ett helt annorlunda Varulvslir än vanligt.
Det jag tänker på är det här med att byn inte har några powerroller och ulvarna endast ett nattmord.

Förutom den stora skillnaden som dessa powerrolls-spelmekaniker ger i spel med Sianden, nattmord & väktanden så ser vi ett spel utan outningsdiskussion (när och hur) och fejkoutanden.

Här har vi alltså ett spel utan nåt alls egentligen att dribbla om. Egentligen borde det här varit ulvarnas lättaste spel någonsin.

Ändå lyckas vi pinga in Basse direkt.

Min spaning här handlar om att ulvarna med lite tanke bara egentligen behöver spela lugnt å stabilt, inte göra för mycket väsen av sig eller komma med för mycket konstigheter och snällt å lugnt hjälpa byn. Ulvarna behöver inte oroa sig för Siare så de kan sitta chill å bete sig stabilt och bara inte dra på sig skit.

I den här kategorin av spelare hamnar @Sysp och @fjodorsenuba och @Vimes.

Jag och Impe var mer i hetluften med BM (tex begåvningsreserv-gate): Vi två är inte så ulviga med den här teorin jag försöker måla upp.

Kommentarer😇🙏👍

Segt detta, tack för spel @Big Mama ledsen för lynchningen.

Jag tycker som de flesta att det här är superklurigt. Sidd har ju varit uppe på min rödlista och det finns ju en del som talar för att han kan vara ulv med tanke på röstfördlyttningar.

Vimes har varit väldigt konstruktiv och sansad, det kan ju vara en ulvtaktik. Skicklig sådan i så fall. Grönas inte av röstmönstret.

Fjodor har fortfarande skrivit för lite för att jag ska vara nöjd.

Sysp tycker jag har spelat grönish.

Så min rödgrönlista blir nog

Vimes (jag håller med Sidd om stt det känns byboigt att bröta som en elefantbi pirslinsbutiken och det tippar över vågskålen när det gäller vem av Sidd och Vimes som är rödast)
Sidd
Fjodor
Sysp

Det är väldigt väl spelat av ulven vem det än är, jag har svårt att rangordna över huvud taget. Men det känns rimligt att börja med Vimes och sen i nästa runda tycker jag nog faktiskt Fjodor om han intr börjat producera mer. Sist sen Sidd och så litar jag på Sysp helt enkelt.

Röst: @Vimes

Ps. Varför i hela fridens namn mördade ulvarna Brynolf? Jag trodde att det var för att de gett upp ju. Är det meningen att vi i byn ska ba: ”Åh, de mördade Brynolf! Då måste Fjodor vara ulven!!” men vi missar nåt som ulvarna tyckte var uppenbart?

Jag trodde spelet var slut i R2.
BM var ju ulv. Kolla dennes första poster i R2: röst på sig själv och posten mot mig direkt efter: jag tänkte: ulv som gett upp.
Med den tanken skrev jag mina poster i R2.

En sak som jag höjde på ögonbrynen lita av var att Vimes fortsatte och gjorde tjusig statistik med röster.
Visst, denne skrev att BM måste vara ulven men fortsatte ändå hjälpsamt redogöra statistik vi inte behövde: spelet var ju slut (trodde jag).
Vimes gjorde ett redigt jobb hela R2. Är det överdrivet hjälpsamt? Vimes har ju iaf deltagit rejält så det finns ju mycket att titta på till skillnad från Sysp å fjodde.

Vimes gör även lite röstanalys på liret och landar i att han själv inte låg så lyckat till utanför de båda dreven.
Tänkte en ulvVimes att Brynolf bara låg på Impe bara som ”honungsfälla” och till sist kanske Brynolf skulle kliva på med röst på Basse eller BM?
Såg en ulvVimes att när jag klev på med röst på Basse så gick det inte att vända drevet mot Basse så Vimes struntade i att flytta till Impe.
Jag är överhuvudtaget lite förvånad över att Vimes ligger själv i dött drev.
Han skrev att han inte kommer byta från BM (kanske hoppades på nån tredje röst på BM innan jag bytte).
Men Vimes låg ensam kvar: Var på bandy: Det är inte att ta ställning mellan Basse-Impe.

Gjorde Sysp eller fjodde en stunt å röstade ut Bassebus, som inte har problem att offra sig?
Eller är det Vimes som gör ett rejält ulvjobb här denna gång för att se grön ut?

Som du själv skrev tidigare så vore det svårt för dig som ulv att lägga röst på mig i slutet av r1. Så då tänker jag tyvärr att du får ryka först nu.

Jag trodde spelet var slut i R2.
BM var ju ulv. Kolla dennes första poster i R2: röst på sig själv och posten mot mig direkt efter: jag tänkte: ulv som gett upp.
Med den tanken skrev jag mina poster i R2.

En sak som jag höjde på ögonbrynen lita av var att Vimes fortsatte och gjorde tjusig statistik med röster.
Visst, denne skrev att BM måste vara ulven men fortsatte ändå hjälpsamt redogöra statistik vi inte behövde: spelet var ju slut (trodde jag).
Vimes gjorde ett redigt jobb hela R2. Är det överdrivet hjälpsamt? Vimes har ju iaf deltagit rejält så det finns ju mycket att titta på till skillnad från Sysp å fjodde.

Vimes gör även lite röstanalys på liret och landar i att han själv inte låg så lyckat till utanför de båda dreven.
Tänkte en ulvVimes att Brynolf bara låg på Impe bara som ”honungsfälla” och till sist kanske Brynolf skulle kliva på med röst på Basse eller BM?
Såg en ulvVimes att när jag klev på med röst på Basse så gick det inte att vända drevet mot Basse så Vimes struntade i att flytta till Impe.
Jag är överhuvudtaget lite förvånad över att Vimes ligger själv i dött drev.
Han skrev att han inte kommer byta från BM (kanske hoppades på nån tredje röst på BM innan jag bytte).
Men Vimes låg ensam kvar: Var på bandy: Det är inte att ta ställning mellan Basse-Impe.

Gjorde Sysp eller fjodde en stunt å röstade ut Bassebus, som inte har problem att offra sig?
Eller är det Vimes som gör ett rejält ulvjobb här denna gång för att se grön ut?

Jag hoppades in i det sista att Brynolf håningsfällade med mig som pralinen så det är ju rimligt att ulv #2 tänkte samma sak.

Det kan ju också vara ett motiv att mörda Brynolf, att han inte ska komma in i r2 och säga att han håningsfällade. Fast det var ju Basse och BM som fastnade i kletet och BM rök ju ändå så vete fan.

Det kändes kört för Basse rätt tidigt i rundan alltså. Då får vi tro stt andra ulven gått in tidigt för att sänka Basse.

Nu tror jag att Sidd är grönast i min bok. Fjodor rödast men jag tycker ändå vi börjar med Vimes pga röstmönstret, sen Fjodor, sen Sysp.

Varför i hela fridens namn mördade ulvarna Brynolf?
Min teori skrev jag ju tidigare.
Brynolf startade röstdrevet på dig.
Det borde du Impe inte tycka är bra.
Att Brynolf nattmördas kastar alltså sus på dig.
Detta kan ju förstås vinmuggas i oändlighet.

Flera har mest grönat Brynolf så ulvarna kanske tyckte att de ville ha bort en spelare som de flesta tycker är grön.
Jag personligen var ytterst tveksam till Brynolfs fraktion. För mig så gjorde ulvarna mitt grävande lättare med det nattmordet.
Brynolf är även en historiskt fruktad motspelare så det kan kännas skönt för ulvarna att bli av med denne.

Det konstigaste var väl tidpunkten: jag tänkte att de skulle vänta tills de hade ”matchboll” med nattmord.

Back