Nekromanti Var finns..?

NetZar

Veteran
Joined
18 Feb 2003
Messages
3
Location
Taberg/Jönköping
Jag välkomnar mig själv in på forumet och följer upp med min fråga.

Jag undrar vart jag kan hitta spelbutiker som säljer mycket eller har ett ganska så stort utbud av rollspel, brädspel, figurspel etc. runt Jönköpingstrakten.
Vad jag vet så finns Tradition som säljer bra prylar men det finns tyvärr inte här omkring om jag inte misstar mig.

Eller om ni kan några bra nätbutiker men jag vill helst klämma lite på prylarna och kika lite i dem innan jag köper något så affärer vore nästan det bästa.

Tacksam för svar. Ursäkta eventuella stavfel.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
men de har också en stark tradition om dyra produkter

Det är väl det som är själva traditionen :gremwink:

/Alex
 

NetZar

Veteran
Joined
18 Feb 2003
Messages
3
Location
Taberg/Jönköping
Jo Tradition har väldigt mycket och är den typ av spelaffär jag letar efter men det går tyvärr inte beställa därifrån och de flesta Tradition affärer ligger ganska så långt bort.
Kan ju i och för sig ha missat någonting på deras hemsida.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Jag rekommenderar alltid hobbygames.se för postorder i Sverige.

De har ett riktigt bra utbud och leverar snabbt. Jag bor normalt i Eksjö, och det borde väl nästan räknas som Jönköping :gremsmile:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Vill du ha billiga produkter har du valt fel hobby... det är allt jag har att säga. Smakar det så kostar det osv.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jo men genomsnitts butiken tar ju oftast mindre betalt än vad tradition gör

tex. tradition i kungsbacka... kollar man vad datorspelen där kostar respektive mot siba så kostar tradition ca 100-200 kroner dyrare...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Ah, men dataspel är en helt annan marknad. Vissa företag, som exempelvis Elgiganten, beställer mycket av sina spel från Storbrittannien. Detta öland väster om Sverige har betydligt större produktionstakt, och därför billigare spel.

Deras prisskillnad på Xbox-spel, bland annat, beror på detta.

Rollspel, å andra sidan, skiljer sig sällan mer än kanske femtilappar. En försumbar skillnad, om du frågar mig. (Som iofs storhandlar just nu när dollarn är så dålig som den är.)
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kanske det, det var iofs bara ett exempel

men om man köper från internet så vore det nog billigare
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Om du kommer till Kristianstad så gå till Hönan agda, det är en väldigt bra affär och de brukar ha vad man söker (förutom stormbringer!) men beställ på hobbygames.se.
 
Top