Nekromanti Var får man skapa nytt?

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Hej detta är väl riktad till Lilja och de som har skapat världen runt Davokar. Undrar över i vilket väderstreck kan man skapa ett nytt rike? Samt i vilka av riddarhusens område kan man vara lite frikostigare som SL när det gäller ny skapande. Håller på med en kommande kampanj som skall ta vid när Kopparkronan är spelad. Man vill ju inte trampa på kommande expansioner.
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Om du undanhåller dig från att blanda in hertigar och hertiginnor kan du nog modellera alla hertigdömen (utom möjligtvis Yndarien) utan att behöva tillgripa allt för stora justeringar när kampanjen dyker upp. Mer information om slika ting bör finnas tillgänglig innan Kopparkronan är färdigspelad. ;-) Vad gäller ett nytt rike kan det bli lite knepigare. I skrivande stund har vi inga planer för området norr om Saar-Kahns område, i övrigt har vi (kontrulösa) idéer som berör alla väderstreck. Kanske kan jag ge dig ett tips om du berättar lite mer om vilket slags "rike" du behöver ...

/MJ
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Tänkte mig ett rike där fristående städer slåss om makten i regionen. Alltså utan någon som helst kungamakt. Sedan hade jag tänkt mig ett antal ordnar/kulter som balanserar regionen. Som sagt håller på att utforma riket, men det skall vara ett mindre rike.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Låter intressant! Dela gärna när du fått ihop något. :)
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Templar;n50495 said:
Tänkte mig ett rike där fristående städer slåss om makten i regionen. Alltså utan någon som helst kungamakt. Sedan hade jag tänkt mig ett antal ordnar/kulter som balanserar regionen. Som sagt håller på att utforma riket, men det skall vara ett mindre rike.
Då skulle jag vilja föreslå att du placerar det i nordväst. Klanen Saar-Kahn kommer visserligen att spela en betydelsefull roll i kommande moduler, men förutsatt att du är medveten om det bör du utan problem kunna göra justeringar som får regionens maktbalans att fungera. Kanske finns det kulturella eller geografiska orsaker till att den nordliga barbarklanen inte har särskilt utvecklade kontakter med städerna i ditt rike?
 
Top