Vampyrer och släktföretaget

M0n3y5h0t

Veteran
Jag har funderat lite på hur vampyrer som vill vara lite i offentligheten gör när deras alias är för gammal. Folk blir misstänksamma om grundaren av ett 150-årigt företag fortfarande sitter i styrelsen. Jag tänkte att det uppenbara här vore att "bli" sin egen avkomma, men även här finns det rätt mycket potentiellt godis för en grävande journalist och det blir en mardröm med logistiken. Det går att förfalska betyg och liknande, men klasskompisar skulle inte komma ihåg någon som aldrig var där, etc.

Jag menar nu här någon som vill behålla kontroll och vara i offentligheten, inte någon som omfamnar sin egen avkomma och lämnar över.

Hur har ni löst detta i era spel?

Fastnar vampyrer på film? Annars har vi ett jätteproblem där.

Även att behöva hålla styrelsemötena nattetid verkar som en komplikation?

Fastnar vampyrer på film? Annars har vi ett jätteproblem där.

Även att behöva hålla styrelsemötena nattetid verkar som en komplikation?
Jag tänker främst på Vampire the Masquearade, så ja, vampyrer fastnar på film/foto, om man inte är från klanen som inte gör det, i vilket fall det nog bara är att ge upp på att ha en publik persona i den moderna världen. De flesta är däremot inte av denna klan. Det finns en vampyrkraft som gör att man kan få andra att se den man vill att de skall se, men det är lite upp till storytellers tolkning om denna vampyrkraft fortsätter att ha sin verkan eller om den försvinner om någon ser på ett kort. Om det inte går att upptäcka på kort/film, så skulle man kunna mörda familjens arvinge varje generation och ta dess plats, men även här finns ju många nackdelar.

Vampyrer har också olika trick för att kontrollera människor och få dem att göra som de vill, och vi kan anta att de inte heller har problem med att skaffa falska betyg, födelseattester och så vidare.

Thralls, childers, stiftelser, Val av tidszon och snåriga bolagskonstruktioner skulle jag säga. Du behöver inte sitta i styrelsen eller vara VD för att styra, och om du pytsar ut publika framträdanden över tid lär det gå utan problem. I min VM-värld är det ju också 90-tal, lär vara knepigare och knepigare att vara vampyr I det offentliga över tid.

Det här är en sådan där sak som gör att folk har förbjuden kontakt med Sabbaten så att man kan få Vicissitude gjord på sig.

Annars skaffar man sig Dominate 5 så man kan karva ut personligheten på personen som man gör till VD och sedan kontrollerar man deras kropp som en docka.

Det är säkert inte lika svårt på 1600-talet, men det begränsas väldigt efter fotografi och grävande journalistik, personer som Tom Cruise kan verkas åldras långsamt, men det går ändå en gräns efter 30ish år, om man personligen vill vara i det offentliga rummet. Det är antagligen hyfsat lätt för en grävande journalist att hitta luckor i den nya sonen, som tar över företagets historia. Hur mycket det än går att förfalska papper så kommer klasskamrater på skolan inte ihåg personen och foton visar att sonen ser ut som en klon av fadern.

Back