Med tidigare inlägg på detta forum i åtanke tänkte jag slänga ur mig detta. Inlägget jag hade i åtanke var den om man kunde skrämmas i "Vampire".
Jag har haft en kampanj i åtanke nu ett tag. Det är en ganska stor kampanj och krävs mycket utav spelledaren/spelledarna.
Man blandar dessa spel till ett enda. Tänk er att det finns agenter som är medvetna om alla dessa varelser existerar och bevakar dessa för att senare kunna utnytja dom. Deras uppgift är att samla så mycket information om dem samt att undanhålla sanning för resten av mänskligheten. Dessa spelas av en grupp äventyrare. Sedan så spelar en grupp (eller samma rollspelare) vampyrer. Dessa är ej medvetna om den andra gruppen men blir snart varse om att det finns äldre och betydligt kraftigare varelser än dem själva. Dessa är givetvis hämtade ifrån CoC. Mitt upp i detta så kan man även slänga in ett helt vanligt gäng till Kult som hamnar mitt i allt detta. Detta kan köras på olika sätt. Man kan ha tre spelledare med tre olika äventyrsgrupper eller så kör man allt själv men då får man se till att inte gruppen misstänker att man kör allt i en kampanj till sist så kan man köra själv med tre grupper. Jobbigt men kanske det bästa sättet.
Ge mig gärna kommentarer och tips om vad ni tror om detta och hur man kan gå till väga.
vad gällande att skrämma varulvar och vampyrer till WW spelen så tror jag starkt på att slänga in något CoC saker som får dem att inse att det finns något ännu äldre än dem själva.
Shadowcat
Jag har haft en kampanj i åtanke nu ett tag. Det är en ganska stor kampanj och krävs mycket utav spelledaren/spelledarna.
Man blandar dessa spel till ett enda. Tänk er att det finns agenter som är medvetna om alla dessa varelser existerar och bevakar dessa för att senare kunna utnytja dom. Deras uppgift är att samla så mycket information om dem samt att undanhålla sanning för resten av mänskligheten. Dessa spelas av en grupp äventyrare. Sedan så spelar en grupp (eller samma rollspelare) vampyrer. Dessa är ej medvetna om den andra gruppen men blir snart varse om att det finns äldre och betydligt kraftigare varelser än dem själva. Dessa är givetvis hämtade ifrån CoC. Mitt upp i detta så kan man även slänga in ett helt vanligt gäng till Kult som hamnar mitt i allt detta. Detta kan köras på olika sätt. Man kan ha tre spelledare med tre olika äventyrsgrupper eller så kör man allt själv men då får man se till att inte gruppen misstänker att man kör allt i en kampanj till sist så kan man köra själv med tre grupper. Jobbigt men kanske det bästa sättet.
Ge mig gärna kommentarer och tips om vad ni tror om detta och hur man kan gå till väga.
vad gällande att skrämma varulvar och vampyrer till WW spelen så tror jag starkt på att slänga in något CoC saker som får dem att inse att det finns något ännu äldre än dem själva.
Shadowcat