Nekromanti Vampire/CoC/Kult/ConX

Shadowcat

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
32
Location
Varberg
Med tidigare inlägg på detta forum i åtanke tänkte jag slänga ur mig detta. Inlägget jag hade i åtanke var den om man kunde skrämmas i "Vampire".
Jag har haft en kampanj i åtanke nu ett tag. Det är en ganska stor kampanj och krävs mycket utav spelledaren/spelledarna.
Man blandar dessa spel till ett enda. Tänk er att det finns agenter som är medvetna om alla dessa varelser existerar och bevakar dessa för att senare kunna utnytja dom. Deras uppgift är att samla så mycket information om dem samt att undanhålla sanning för resten av mänskligheten. Dessa spelas av en grupp äventyrare. Sedan så spelar en grupp (eller samma rollspelare) vampyrer. Dessa är ej medvetna om den andra gruppen men blir snart varse om att det finns äldre och betydligt kraftigare varelser än dem själva. Dessa är givetvis hämtade ifrån CoC. Mitt upp i detta så kan man även slänga in ett helt vanligt gäng till Kult som hamnar mitt i allt detta. Detta kan köras på olika sätt. Man kan ha tre spelledare med tre olika äventyrsgrupper eller så kör man allt själv men då får man se till att inte gruppen misstänker att man kör allt i en kampanj till sist så kan man köra själv med tre grupper. Jobbigt men kanske det bästa sättet.

Ge mig gärna kommentarer och tips om vad ni tror om detta och hur man kan gå till väga.

vad gällande att skrämma varulvar och vampyrer till WW spelen så tror jag starkt på att slänga in något CoC saker som får dem att inse att det finns något ännu äldre än dem själva.

Shadowcat
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Jag har själv mycket svårt att realisera något som kräver mer än en spelgrupp, eftersom det är svårt nog att samla fyra pers utom mig själv på samma ställe samtidigt mer än nån gång i månaden eller så. :p

Men det är sant att CoC är en bra källa till saker som kan skrämma även vampyrer. Egentligen tror jag inte man behöver gå speciellt långt utanför WoD om man inte vill - agenterna kan vara (lågrankade) teknokrater, CoC-otäckingarna kan vara skumma saker från långt bort i umbran... :)

Men att blanda In Nomine och WoD, det vore något. Skicka ett gäng malakim efter några vampyrer som tycker att de är hårda och se hur de bleknar ännu mer... ;)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Jag tycker det verkar lite besvärligt med flera grupper samtidigt; har funderat lite på det i andra rollspel, men personligen hade jag nog börjat favorisera en grupp tror jag... det hade dessutom varit bra tufft att synka det hela, oavsett om man hade tre olika spelledare eller tre olika grupper att sköta.
Annars tycker jag om att (som du föreslår) blanda en rad ingredienser från i stort sett samma genre. Själv kör jag CoC med kraftiga inslag av Unknown Armies (mer fokuserat på människan utan att för den sakens skull minska skräckkänslan)och en hel del andra mindre kända influenser, inte minst från mitt eget huvud.
Annars tycker jag att blandingen du pratar om låter ganska mycket som Delta Green (som alla intresserade av skräck/konspiration borde ha).

-Gaxar, som inte har något att göra nu heller
 
Top