Vad var din rollspelshöjdpunkt under mars?

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
När det gäller spel så uppskattade jag att @Organ spelledde Alien. Det var kanske visserligen i februari eller nått sånt, men kanske det spillde över i mars också. Det ledde till att jag köpte allt till Alien på Tradera. :) Nu ska jag bara fundera på vad jag ska göra med det.
Aww! :) Det var nog min höjdpunkt med. Jag fick lite blodad tand vad gäller Alien. Jag hoppas ni är på för del två när det är dags för mig att ta på mig SL-mössan igen.

Jag vet inte riktigt om man kan kalla det en höjdpunkt per se men jag är väldigt glad och tacksam bara över att jag fick spela så mycket som jag fick under mars. Och inte bara det, det var även hög kvalitet på sessionerna. Med ena gruppen Alien och Nordiska väsen. Och den andra som spelar D&D5 såg ett tag ut att behöva läggas ner pga avhopp men har nu, cirka 25 spelmöten in, fått nytt blod och ny vitalitet och entusiasm. Jättekul!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Min mars-höjdpunkt: att eposta Vägen till Tineryd, min artikel om Expert Partisans krångliga tillkomst, till Anders Gillbring. Storyn börjar med mina fragmentariska minnen av Kubakrisen 1962 och slutar i dagens Ukraina, med avstickare till Krakow 1944 och Höreda socken runt år 1800. Artikeln publiceras i Fenix 3/2024.

De beste blir myrdet i fengslet,
Sopt vekk av kuler og sjø.
De beste blir aldri vår fremtid.
De beste har nok med å dø.
Ur De beste av Nordahl Grieg (1902-44)
 
Last edited:

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
210
Spelgruppen har dragit igång med kampanjen i Genlab Alfa igen med mig som spelledare.

Höjdpunkten under mars var Zambonis hämnd mot Weber (SLPn Zamboni ogillar), den fiolspelande gnagaren som håller Råttborgen vaken med sitt filignidande. Skrotletande har över tid gett två slumpmässiga fynd som tillsammans visade sig vare problemets lösning. En saxofon och en megafon.
Beväpnad med Domedagssaxen så klämde Zamboni i så att rutor, väggputs och trumhinnor sprack och han själv däckade (ett olyckligt men ack så roligt pushat slag). Weber har lovat dyrt och heligt att inte spela mer (han krossade för övrigt sin fiol när han kröp ihop i fosterställning runt den i någon form av panikkramp).

En annan rolig scen spoilar en del av kampanjen:
Besöket hos nåjden Glitter spelades ut med full kraft!
Kontaktlim!
Proggmusik!
Tjena tjena!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Jag får bilder av YouTube-mekare som med en liter bensin och ett bilbatteri får igång rostade gamla vrak som stått på en åker i något decennium i huvudet när jag reflekterar över marsrollspelandet. Inte tio år, men mer än sex månader av uppehåll har det varit. Det är nog det längsta uppehållet jag gjort tror jag. Till och med i lumpen förra årtusendet blev det lite rollspelat mellan varven, men kanske något av uppehållen då var längre.

Vi har spelat en massa kortspel, och på kammaren har jag spelat datorspel (på sista tiden mest superjordiskt demokratispridande i rymden), men just rollspelandet har varit vilande.

Men nu är vi igång: Gänget från @Sysp s Kalifornien-kampanj till Kuf spelar en ny kampanj förlagd i Texas. Den här gången är jag spelledare och som en man från framtiden har jag en AI som sufflerar händelseutvecklingen.

Det är rostigt och lite trögt, men det är kul att vara igång igen.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Mitt minne är notoriskt dåligt, eller kanske framförallt min tidsuppfattning.

Jag väljer helt enkelt det senaste: Speltest 1 av Betonghäxan. Jag SLade fyra nattvandrare på väg hem genom storstadens kala betong. Verkligheten förvreds och de fann sig jagade av både Lolz och Famlare. Gruppen splitttades och en av karaktärerna barrikaderade sig i nån slags vilorum för chaufförer men fick där inne tampas med en fet larv som kläckte vidriga ägg.

Till slut lyckades faktiskt samtliga karaktärer överleva men de var alla märkbart sargade, både kroppsligen och själsligen.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
597
Location
Göborg
Gothconpuben; det var första gången för mig och roligt att gå runt och ägna sig åt lite celebrity spotting och få ansikten på flera jag känner igen härifrån. Extra roligt att faktiskt få prata med kändisarna, även om det i ett par fall bara var ett par ord.
 

Bitterknekt

Awful Neutral
Joined
13 Mar 2024
Messages
10
Location
Bromma, Sthlm
För min del var MunkCon II den stora höjdpunkten i mars! Roligt att spelleda och att få spela, alltid trevlig stämning med god öl och trevligt sällskap! Jobbigt att behöva vänta ända tills höst till nästa gång!
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Vi räknade 50 spelmöten och bortom under mars i Symbaroum-gruppens krönika om Törnetronen, och det känns som en klar höjdpunkt att ha nått dit. Vi lät oss äta kaka!

Sedan är även ett halvt MunkCon värt att hedersomnämna, särskilt som det för min del fylldes med katakombkravlande och märzen.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
GothCon var höjdpunkten. Kanske framförallt spelpasset Ålamörker. Sen avslutade vi del 4 i Enemy within i början av Mars också efter nio månader, det känns kul att avsluta den boken och ge sig på nästa.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Oj, massor ju:

men jag tror det som vinner ändå är:
  • Att speltesta LICH HEIST på munkcon
  • Att spela det igen med t(w)eens på GC
  • Att vara godhjärtad android i Alien med Organ som SL
  • När nerverna stod på helspänn under DoD-gruppens möte med en Basilisk.
  • Att fortsätta utforska Dark Tower i SKR med kartellgruppen

men jag tror det som vinner ändå är att se
Magnus välförtjänt ta emot rollspelsdraken på GC-puben.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Vad var din rollspelshöjdpunkt i mars?
Att det överhuvudtaget blivit spel vid några tillfällen är väldigt roligt! Har varit sjukskriven sedan 1 mars och inte gjort så mycket annat kul.

Men den riktiga höjdpunkten under mars var nog ändå att 10-årig dotter sa att hon skulle vilja spelleda rollspel (för storebror+kompisar) i nutidsmiljö och undrade om jag hade något spel som fungerade för det. Så nu har jag pillat lite med de regelsystem för nutidsmiljöer som jag har sedan tidigare och sen har jag och dotter+son suttit ihop och speltestat och modifierat lite ytterligare. Underbart!
 

Weyland

Veteran
Joined
6 Mar 2023
Messages
2
Jag fick vara spelare istället för spelledare för en gångs skull :) Vi spelade äventyret Järnringen, moddat att passa in som intro till MUTANT Hindenburg kampanjen. Hoppas att vi får till att spela kampanjen under sommarhalvåret!!
 

Captain_Stubing

Veteran
Joined
5 Nov 2022
Messages
8
Min rollspelshöjdpunkt under mars månad var Munkcon 2 där jag fick möjligheten att testa " Eat The Reich" som hade gått helt under min radar.
Fantastiskt trevligt arrangemang med bra stämning och bra öl!
 
Top