Vad har man på omslaget?

Du kan alltid söka efter konstnärer som dog under andra världskriget. Deras bilder har ingen upphovsrätt längre.

Här är sidor att inspireras av (från en tidigare trådar):

Bra tips!👏👏

Du sätter något på omslaget som rent vissuellt säljer in vad boken kommer att handla om .

När jag tittar på omslaget så skall jag genom valet av estetik förstå att detta är fantasy eller sci-fi eller vad det nu må vara.

Om du har ritat bilder och kartor i boken själv tycker jag du ska rita omslaget själv också.

Jag blir ärligt talat irriterad när jag köper ett spel och illustrationen på omslaget inte matchar illustrationerna inne i spelet åtminstone delvis.

Visa mig vad jag kommer få!
Jag tycker just omslaget kan få skilja sig från inlagan, det är ofta det som har en lite satsigare illustration.

Jag tycker just omslaget kan få skilja sig från inlagan, det är ofta det som har en lite satsigare illustration.

Det finns inte mycket illustrationer inne i bilen boken, undantaget kartor och typ översiktsbilder av platser. Men jag har lagt lite tid på dem och fixat dem i färg så lite oavsett vad blir det en skillnad mellan inslag och insida. Men när jag tänkt på det vill jag nog ha lite samma färgskala i alla fall

Back