Nekromanti Vad håller ni på med neogames?

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Jag har en liten fundering. När ni på neogames säger att nu är spelarenshandbok släppt, vad menar ni då? Att den finns att köpa på neoshoppen, att alla som känner nån på redaktionen kan köpa den, eller att alla som bor i eb storstad såsom tex Göteborg och Stockholm kan köpa boken? Vad ni uppenbarligen inte menar är att boken finns tillgänglig i alla affärer i landet som vanligtvis brukar sälja era produkter. Jag väntar fortfarande på att den enda rollspels affären i Östersund ska få in Spelarens handbok. Men där säger dom att dom premunerar på era produkter och får dom skickade så snart dom är släppta, men dom har inte hört någonting om varken Spelarens handbok eller Svärdspel i Hardalon.
Jag kan förstå om neogames gör så här för att fler folk ska handla av dom på internet för då tjänar dom väl mer pengar per produkt än vad dom gör när dom säljs i affärer. Det jag är sur på är att ni inte kan kläcka ur er det så att man kan beställa över internet direkt. Nu när man väntat då pass länge känns det inte som nån mening att köpa den över internet och betala 55kr extra eftersom den borde dyka upp i affären snart.
SNÄLLA neogames, kan ni inte skicka spelaren handbok till hobbyboden i Östersund, jag vill så gärna se dom där kartorna som följer med.

Morollan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"När ni på neogames säger att nu är spelarenshandbok släppt, vad menar ni då?"

Med det menas att boken finns för försäljning och kommer att börja sippra ut genom distributionskanalerna så fort distributionskanalerna och Neogames packare (Tobbe) hinner. Neogames har tyvärr ingen stråltransportör som strålar ut stora lådor till butiker pangsådär.

Istället är det så att butiken vill ha några stycken av allting, vilket innebär att Tobbe måste klättra omkring i lagret och leta upp X Spelarens Handbok, Y Alver, Z Krigarens Väg et cetera och stoppa ner i en låda enligt en packsedel. Detta innebär en viss fördröjning, eftersom Tobbe den stackarn inte har fyra armar eller fem kloner av sig. Han kan inte packa allt på en dag.

När detta är packat ställs allt i en stor kärra som körs ner till Företagspaket eller något speditionsföretag, som sedan lastar allting på tåg eller lastbil och kör ut över Sverige. Det innebär ännu en viss fördröjning på ett antal dagar, eftersom inte heller speditionsfirmorna har någon stråltransportör, utan får nöja sig med lastbilar och tåg.

Lägg därtill att vi har en läbbans massa helger som kommer mullrande just nu, Kristi Flygare, pingst et cetera. Det innebär en massa ledighet på speditionsfirmorna och framförallt företagspaket, vilket i sin tur innebär ännu mer förseningar.

Dessutom är det konventstider - vi har LinCon just nu och SydCon nästa helg, så Neogames personal är ute och gör PR för sig.

Jag hoppas att detta förklarar varför det tar ett litet tag från det att Neogames kan börja sälja i webbshoppen till dess att din lokala hökare kan sälja den i din lokala butik.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Det är väl ganska självklart att böckerna först kommer ut till storstäderna (och halmstad) eftersom det är där de flesta kunder finns. Vill du ha den tidigt så kan du ju beställa från Neoshoppen.

WHaLe
 
Top