Nekromanti Vad hände med Aggressio???

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Under 1998 så började det svenska rollspelsmakandet men inriktning på samtida våldsskildringar rusa i höjden. Visst det finns endast två spel som jag kan komma på - men med tanke på hur många spel som rasar ut på marknaden i svedala så är det en lavin.

Det ena hette Parabellum (tror jag) och var i pärmform. Det byggde tydligen på att köparen skulle kunna bygga ut spelet genom lösa sidor som skulle säljas eller laddas ner. Spelet verkade ambitiöst men jag hade svårt att inspireras då presentationen var något trist. Såg spelet senast på Borås spelkonvent det året (98) men har inte hört nåt mer sen dess.

Det andra spelet var däremot något som fick mig att ticka - Aggressio - ett spel av ett företag som kallade sig för Point Blank Games. Spelet skulle utspela sig i modern tid och skådeplatsen vara Los Angeles. Spelarna skulle ta på sig rollerna som människor på gränsen till eller på andra sidan av lagen. Själva spelet hade hämtat mycket inspiration från moderna actionfilmer där man portätterar brottslingarna som huvudpersoner - t.ex. Pulp Fiction och liknande. Snygg presentation på hemsidan och med ett mycket intressant spelkoncept - endast 'parodi'-spelet Violence kan väl komma i närheten av orginell idé. Men tyvärr så verkar sagan ha slutat 98 11 08 då hemsidan senast uppdaterades.

Nu är frågan - vad hände? Är dessa två spel bortglömda och raderade ur folks minne? Varför i så fall?

Ni som vill kan ju kolla in Aggressios hemsida på:

http://pointblank.hypermart.net/ Önskar svar...

Jericho One
 
Top