CoC Sverige Vad gillar ni äventyren?

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,280
Jag skulle vilja höra åsikter och Anders Janssons ”Räddaren i Nöden”. Är det någon som har spelat?

Jag är i valet och kvalet att börja med ”Den gula filmen” och sedan köra ”Tjurmannen…” men eftersom att Lund-settingen närmar sig så är jag nästan mer sugen på just
”Räddaren…” som första scenario.
Om kronologi är något som är viktigt så utspelar sig Lund-scenarierna 1927, mot 1926 i Den gula filmen och Tjurmannen. Den gula filmen är i maj, Tjurmannen i augusti.

Den gula filmen har också färdiga utredare och tänkt att spelas som ett one-shot.
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
244
Ingen som har testat pamflettäventyren i Aldrig mera frid? Jag är lite nyfiken på hur det spelas när formatet är lite mindre.
Jag har spellett pamflettäventyret "Maskinen". Det var roligt och gick alldeles utmärkt.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,140
Jag skulle vilja höra åsikter och Anders Janssons ”Räddaren i Nöden”. Är det någon som har spelat?

Jag är i valet och kvalet att börja med ”Den gula filmen” och sedan köra ”Tjurmannen…” men eftersom att Lund-settingen närmar sig så är jag nästan mer sugen på just
”Räddaren…” som första scenario.
Nu har vi spelat klart "Räddaren i Nöden". Det blev totalt fyra spelpass. Halva ena spelpasset tittade vi på filmen som nämns i äventyret :) Den finns på Youtube. Jag tyckte det var ett bra äventyr, med ett klassiskt upplägg*. Efter att de hade pratat med "uppdragsgivaren" hade gruppen många olika spår att nysta i. De flesta av spåren går att köra i vilken ordning som helst, så det kändes lagom öppet, utan att det var överväldigande många trådar. Alla SLP var bra och intressanta. Däremot saknade jag ett porträttgalleri! Det var i stort sett bara en SLP som hade en användbar illustration.

Hade gruppen fokuserar mer tror jag nog att vi hade kunnat riva av äventyret på 3-5 timmar. Det blev rätt mycket snack som inte var kopplat till äventyret, plus att de gärna vänder på varje sten både två och tre gånger innan de går vidare till nästa.

(* en fågel viskade i mitt öra att det var rätt mycket jobb med strukturen för att det inte skulle vara ett pärlband av "episoder")
 
Top