Mythic Bastionland tror jag att man kan sälja in rätt bra.Fingret på pulsen! Vilket indierollspel ska man ta med sig till spelkväll om man vill imponera på någon och verka sjukt insatt och relevant?
Söker gråtande pretto dramaqueens i första hand och stretchade gränser i andra hand.Indie som i skitkonstigt och stretchar gränserna för vad som ens går att kalla ett rollspel, indie som i pretentiösa dramaqueens gråter i vårdnadstvister eller indie som i OSR publicerat på en vinylskiva som innehåller satanistiska budskap om den spelas baklänges, i ett cannabisdoftande skivkonvolut prytt med scener från italiensk exploitationfilm?
Kom och lek med oss i Hantverksgruppen!Indie som i skitkonstigt och stretchar gränserna för vad som ens går att kalla ett rollspel,
. Annars finns det ett par spel som fortfarnade är opubliserade: Gastkammaren och Sista brevet. Där det först nämna handlar om personer som intalar sig själva ett par livslögner som de under spelets lopp kommer inse inte är sanna. Sista brevet handlar om engrupp människor som sitter kvar på minnesstunden efter en begravning då alla andra har gått och återberättar historier om den bortgången.
. I korta drag vampyr drama, där du har en djävul på axlen som viskar i ditt öra vad den anser att du borde göra.Staden.Fingret på pulsen! Vilket indierollspel ska man ta med sig till spelkväll om man vill imponera på någon och verka sjukt insatt och relevant?
edit: Det ska va ett one-shot!
... Har han en titel?OSR publicerat på en vinylskiva som innehåller satanistiska budskap om den spelas baklänges, i ett cannabisdoftande skivkonvolut prytt med scener från italiensk exploitationfilm?
Jag vet inte om exakt det spel jag beskrev finns, men jag tänkte på spel som till exempel Quirogas Hell Night eller de spel som Hollow Press ger ut.... Har han en titel?
Ok, då får du va lova att se imponerad ut när jag halar fram demOj, det är en svår fråga. Psychodrame, är en klassiker som fortfarande spela flitigt, men det är jag rätt så säker på att du är bekant med sen tidigare. Annars finns det ett par spel som fortfarnade är opubliserade: Gastkammaren och Sista brevet. Där det först nämna handlar om personer som intalar sig själva ett par livslögner som de under spelets lopp kommer inse inte är sanna. Sista brevet handlar om engrupp människor som sitter kvar på minnesstunden efter en begravning då alla andra har gått och återberättar historier om den bortgången.
Dragonfly motel bör nog också nämnas. Vilket snart blir tillgängligt för oss som inte kan franska.
Ett annat spel som fortfarande är i utveckligsstadiet är Vernissage där man spelar ett konstnärskollektiv och du använder bilder (exempelvis bilder från spelet Dixit) för att definera scener och relationer.
Sen har vi väl hela @Genesis katalog med spel. Låt oss bara säga att hans spel har varit väldigt tonsättande i Indierummet över en väldigt lång tid. Och bland dem är nog Toi Qui min personliga favorit, tyvärr finns den bara på franska. I korta drag vampyr drama, där du har en djävul på axlen som viskar i ditt öra vad den anser att du borde göra.
De coolaste spelen är min hög med ofärdiga spel som ingen utom jag läst.Fingret på pulsen! Vilket indierollspel ska man ta med sig till spelkväll om man vill imponera på någon och verka sjukt insatt och relevant?
edit: Det ska va ett one-shot!