Nekromanti Vad är på gång härnäst för Svenska Kulter?

Hakoon

Veteran
Joined
18 Mar 2014
Messages
51
Som sagt! Är nyfiken på vad som är planerat för rollspelet i framtiden! Hur följer man upp en kampanj som "Sju porträtt"? En bok med olika kulter? Nya äventyr? En "choose-your-own-adventure-book"?

Spill da beans! :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Just nu inget i tryckt form innan jul, det blir nog i så fall på nätet och i Fenix. Sedan får vi planera framåt.

Men kom gärna med förslag.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jo, det kan komma någon form av spin-off-produkt i bokform också, med samma system. Får återkomma om det när det blir aktuellt.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Min egen lilla önskelista :grin:
  • En kampanj som utspelar sig under Bertholz lilla krig på 40-talet. Kanske kan den följa rollpersonerna i tiden, tills de gamla och grå sitter och pratar minnen på ålderdomshemmet.
  • En kampanj som följer Fredman under århundradena skulle vara roligt.
  • En Stockholms-bok, som mer ingående beskriver de arkana platser och personer vi möter i böckerna.
  • En bok som beskriver arkana sällskap och initierade personer på andra platser runt om i Sverige, i nutid men även historiskt. Göteborg är ju alltid en trevlig stad att blicka åt.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
En Stockholms-sourcebook ("Kulternas Stockholm" kanske?), liknande typ Arkham Unveiled till CoC vore ascoolt!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Organ;n182776 said:
En Stockholms-sourcebook ("Kulternas Stockholm" kanske?), liknande typ Arkham Unveiled till CoC vore ascoolt!
Arkham Unveiled har jag inte tyvärr. Kan vara intressant att kolla upp.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...om det ska vara värt att trycka en bok så bör den minst sälja en 300 ex eller så. Annars gäller PDF eller artiklar. Så här gäller det ett hitta en idé som folk är villiga att betala för. ;)
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Arkham Unveiled vill jag minnas är en av de bästa småskaliga kampanjerna till CoC - där man inte måste åka jorden runt för att lösa problem. Något liknande för en svensk liten stad - verklig eller inte - är en riktigt bra idé.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Jag röstar för en slags neutral city-sourcebook...

Mängder av tips för hur man skapar en Fagersk variant av sin egen hemstad eller samhälle, komplett med listor på allt ifrån dolda hemligheter till arkana major players till exempel på ritualer och förbannelser. Gärna mallar man som SL kan följa såsom i Rotsystem.

Ooooh och det får gärna vara inriktat på att spela Jägare för ärligt talat hur kul är det att spela kultist?

Vilken människa som helst ska kunna plocka upp boken och på en timme eller två så ska man kunna ha en ohelig spegelvariant av sin egen bygd.

För mig behöver det inte finnas en enda färdig tanke i boken, bara mängder av frön och tips.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ape of Wrath;n182949 said:
Vem ligger bakom denna spinoff-bok?

Varför är du så hemlighetsfull?
Det är jag. Bygger delvis på en roman jag skriver.

Och jag gillar inte att säga för mycket innan jag verkligen vet att boken blir klar.
 

Dexter

Veteran
Joined
17 Feb 2023
Messages
2
Hur går det med ditt bokprojekt och spin-offen?
Jag gissar att det är en spin off på 7 porträtt av elvira wallin som det handlar om.
Vore sjukt kul då Elvira Wallin kampanjen blivit uppmärksammad på senare år i och med den grymma spelrapporten.
 
Top