Nekromanti Vad är Ereb Altor.se?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hejsan!

Håller som bekant på med min sida. Just nu håller jag på med länkar... Smäller upp en liten bild med hemsidans logga, bredvid beskriver jag kort vad hemsidan handlar om.
Vad handlar Ereb Altor.se om egentligen?
Är det en samlingsplats för att som spelar Ereb Altor, eller är det ett projekt för omarbetning av Ereb, eller vad är det egentligen?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Du kan:

1. Söka på forumet.
2. Maila eller PM:a ägaren av siten och fråga. Uppgifter finns på erebaltor.se:s startsida samt här på forumet.
3. Gå in på erebaltor.se och läsa. Den tråden finns rätt tydligt.
4. Regga dig på erebaltor.se och fråga.

/Han som tycker Adus är väldigt slö av sig
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hehehe...

Jo, sant och visst Han, jag är lite slö. Men jämfört med att leta igenom ett forum efter rätt tråd, eller att registera sig och PM:a så är det väl mycket enklare att bara fråga efter någon som vet?
Jag krånglar inte - heter det egentligen. :gremwink:

Nåväl, nu har jag mailat skaparen för att få fullständigt korrekt info.
Tack för alla fina länkar. Du är minsann "krånglig" du, men en stor hjälp var gång man undrar något. Du är super på att inte vara lat!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Men jämfört med att leta igenom ett forum efter rätt tråd, eller att registera sig och PM:a så är det väl mycket enklare att bara fråga efter någon som vet?
Fast frågar man för mycket om saker man enkelt kan ta reda på själv, så slutar folk att bry sig om att svara.

/Han som höjer ett varnande finger
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Adus skärper sig!

Jo, det är väl sant, och jag tror många på Rollspel.nu just tycker att jag är sån. Nå, jag skall skärpa mig så att inte alla skiter i att läsa mina trådar.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Forumet erebaltor.se är en icke-kommersiell samlingsplats för entusiaster som vill diskutera och utveckla den gamla kontinenten Ereb Altor, den som hörde till forna tiders Drakar & Demoner®. Särskilt trevligt är att titta på Tobias vackra 3D-kartor. Där finns också en Wiki där deltagarna kan ladda upp bilder och kartor. Jag har planer på att lägga ut en karta över Tricilve i Trakorien där.

Ett lovande och lovvärt projekt. Jag är själv inte en av de drivande krafterna men diskuterar en hel del med grundarna, särkilt vad gäller upphovsrätten till materialet i de gamla speltillbehören. Min egen önskan och avsikt är att släppa texterna till den gamla konflux-kampanjen under öppen licens.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Oj oj oj!
Skall du släppa dem öppna... Häftigt. Ja, då gillar du alltså verkligen projektet. Jag måste säga att jag blir mycket glad när det fungerar så bra i sådana förhållanden, t.ex. upphovsmakaren och den nya revolutionären. :gremgrin:

Ett fyrfaldigt leve för Brior, som gynnar Rollspelets historia och framtid:
HURRA!!! HURRA!!! HURRA!!! HURRA!!!
Här får han en kopp kaffe :kaffe: och :t20: 1T20 också... :gremsmile:

Det sådant som rollspelets värld behöver mer av, sammankomster av gamla versioner som blir nya (om ändå ingen brukar dem, varför kan inte dess rättigheter öppenlicensieras så att någon som VILL kan bruka dem?), även om det är icke-kommersiellt så gynnar det verkligen rollspelsvärlden, en rollspelsvärld som faktiskt blir mer och mer icke-kommersiell så hemmafabrikat - indierollspel början bli vad alla skapar i överflöd... Enkla gratis PDF-filer på någon hemsida. Sånt blir det bara mer och mer.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Vad är Ereb Altor.se? [OT]

Ett allmänt påpekande: man kan ha alla möjliga skäl till att ställa en sådan fråga på det här forumet. Kanske vill man ha en pratstund. Kanske vill man ha lite förhandsinformation från folk som vet mer om det man frågar om. Kanske är man orolig att det finns saker på sidan som inte bör synas på den dator man för tillfället använder. :gremsmile:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,460
Re: Adus skärper sig!

Roligt att du är intresserad av och postar om vårt forum! Ta och surfa runt och läs texterna: vår tanke är att det skall vara ganska enkelt att snubbla in på wikin, se vad vi skriver och komma med tankar och input :gremsmile:

Annars har Erik/Brior sammanfattat vårt projekt på ett lysande och smickrande sätt :gremsmile:
 
Top