Vad är du sugen på att spela just nu?

zonk

muterad
Vilket rollspel / vilken modul /etc är du sugen på att spela just nu?

Själv är jag sugen på att SLa nåt litet grottkräl i djungel-miljö, med muterade vattendemoner, talande trästatyetter, pirat-älvor, brinnande skelett, sönderfallande tempel och havsgrottor, och såklart en massa skatter, knepiga magiska föremål, treuddar, anonymitets-hattar och sånt. Jag är lite osäker på system, däremot. Kanske OSE? Kanske D&D-2024?

Vilket rollspel / vilken modul /etc är du sugen på att spela just nu?

Själv är jag sugen på att SLa nåt litet grottkräl i djungel-miljö [..]
Shadowdark kombinerat med Cursed Scroll 4 är ett djungelgrottkräl :) Jag är väldigt sugen på att köra det på Nördhäng Norrtälje.

Jag är även sugen på att köra Shadowdark med Cursed Scroll 3, som är hexkräl i vikingamiljö, med hemmagruppen. Där tänker jag att jag även kan använda till exempel Valan och vidundret (DoD).

Läser äventyr på löpande band just nu för att just komma fram till detta! Men Tomb robber of the Crystal Frontier av Gus L, Kidnap the Arch-priest av Skerples ligger bra till för min engelsktalande grupp. För min svenska fula runt i Mörk Borg-grupp kommer vi nog hoppa vidare på MB-kloner, Frontier scum, Orc Borg eller Corp Borg ligger bra till. Annars sjukt sugen på Troika! efter ha läst det, kanske kombinera med TRofCF ovan? Men det finns så mycket man är sugen på att spela och läsa, mer än tiden tillåter.

Läser äventyr på löpande band just nu för att just komma fram till detta! Men Tomb robber of the Crystal Frontier av Gus L, Kidnap the Arch-priest av Skerples ligger bra till för min engelsktalande grupp. För min svenska fula runt i Mörk Borg-grupp kommer vi nog hoppa vidare på MB-kloner, Frontier scum, Orc Borg eller Corp Borg ligger bra till. Annars sjukt sugen på Troika! efter ha läst det, kanske kombinera med TRofCF ovan? Men det finns så mycket man är sugen på att spela och läsa, mer än tiden tillåter.
Troika! är bra grejer, hade varit kul att spela/spelleda oxå!

Nästan samma som jag alltid är sugen på :D
- Något NSR, i nuläget Mythic Bastionland och hela Iron Coral och häxkrälet i Into the Odd
- Trophy Gold.
- Något PbtA, Dungeon World, Fantasy World eller liknande.
Into The Odd, fan det kan bli så rasans sköna dungar med det systemet! Haft skitkul med det, måste jag säga!

Mythic Bastionland ligger ev på menyn framöver, när jag läst in mig på det lite bättre! Men känns inte lika påtagligt som ItO, såhär långt?

Alla är säkert superförvånade över att jag är sugen på att spelleda Tatters of the King igen.

Sen är jag rätt sugen på Luna City Blues, men det vore väl lite fånigt annars tänker jag.

Men jag skulle också vilja vara spelare i något urban fantasy / urban horror, med lagom mängd nutidsdystopi, kaosmagi, hemliga konspirationer och märkligheter bakom vardagens kulisser. Möjligen regnar det. Och är 90-tal.

Jag är sugen på att spela mer med existerande tradd-grupper snarare än att det är superkritiskt vad vi spelar. (Alien och CoC just nu.)

Sen hade det varit skitkul att spela med diverse forumiter och uppleva deras stil in action snarare än satt tolka den utifrån forumstrådar.
@krank i kutulu, @Bifur i The One Ring, @Zire i Fantasy World, @Rangertheman i Symbaroum (och säkert fler jag inte kommer på just nu).

Jag skulle skitgärna vilja hitta orken att dra ihop en lite seriösare grupp än vanligt och spela en riktigt fet Vampire the Masquerade 5e krönika. Jag har minst en redo att köra i stort sett, men jag har tankar på att köra något som sträcker sig bakåt i tiden, typ med nedslag på 1920-talets gansterera, 1890-talets Belle Epoch, eller varför inte något av de två världskrigen? Jag har dessutom börjat skissa på en krönika som utspelar sig 1814-15 under Congress of Vienna som går under arbetsnamnet "Hell is empty and all the devils are here", med någon form av skuggspel, så spelarna både kan ta del av "upstairs" (vampyr-nobiliteten) och "downstairs" (de som faktiskt får springa runt och göra grejer).

Annars vore Scion 2E, särskilt någon av inriktningarna Dragon eller Masks of the Mythos, som har lite annat fokus än standardspelet normalt har, riktigt kul att få ihop.

Daggerheart vore kul att testa, oneshot eller kortare kampanj, eller utveckala mina idéer om en campaign frame inspirerad av Degenesis Rebirth, fast fantasy.

Kikat lite på Werewolf the Apocalypse 5e också, vore kul att klämma lite på det i någon form. Skulle gärna göra ett nytt försök på min Budapest-krönika till Hunter the Reckoning 5e som inte riktigt kom till skott.

Sen kan man ju alltid spela någon med världens bästa rollspel, Dungeons and Dragons 5e, förstås!

Egentligen vill jag nog bara hitta motivationen till att faktiskt gå all-out kreativt och orka planera och preppa en massiv kampanj, tillsammans med en grupp som vill komma med, och faktiskt kommer med, input, drivkrafter och önskemål, karaktärer och bakgrundshistoria , och allt sånt där gött.

/ Aes

Jag har tre grejer på gång och är sugen på alla. Dels ska jag spela lite DoD med onlinegruppen, dels dra igång Världsrymdens vagabonder med min nya, lokala grupp. Sedan väntar nästa SchtaanCon då jag hoppas kunna testspela årets GothCon-äventyr till De fördömda. 😊

Jag är sugen på Shadowrun Anarchy 2ED och att fortsätta att spela PbP på tu man med en berättelse om vardagligt folk. Att kunna lära mig att engagera utan att behöva förlita på mig fantasy eller konflikter. Ser fram emot GothCon och indierummet. Hoppas att jag kan dyka upp.

Back